به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۶:۳۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۷/۲۷ ساعت ۱۳:۰۰
کد مطلب : ۳۶۴۴۹۹

آلمان بزرگترین شریک تجاری ایران در اروپا

آلمان بزرگترین شریک تجاری ایران در اروپا
گروه اقتصادی: کل مبادلات تجاری ایران و ۲۷ عضو اتحادیه اروپا را در ۸ ماه نخست سال جاری میلادی ۳ میلیارد و ۴۰۳ میلیون یورو اعلام کرد.به گزارش تسنیم، مبادلات تجاری ایران و اتحادیه اروپا در ۸ ماه نخست امسال با رشد ۲۸ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن مواجه شده است.

ارزش تجارت دو طرف در ۸ ماه نخست سال ۲۰۲۱ بالغ بر ۲ میلیارد و ۶۴۹ میلیون یورو اعلام شده بود.بر اساس این گزارش صادرات اتحادیه اروپا به ایران در ۸ ماهه ۲۰۲۲ و واردات اتحادیه اروپا از ایران در این دوره با رشد دو رقمی نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه شده است.اتحادیه اروپا در ماه‌های ژانویه تا اوت امسال ۷۲۷ میلیون یورو کالا از ایران وارد کرده که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۳۱ درصدی داشته است.


واردات اتحادیه اروپا از ایران در ماه‌های ژانویه تا اوت ۲۰۲۱ بالغ بر ۵۵۵ میلیون یورو اعلام شده بود.صادرات اتحادیه اروپا به ایران در ۸ ماه نخست امسال نیز رشد ۲۸ درصدی داشته و به ۲ میلیارد و ۶۷۶ میلیون یورو رسیده است. کشورهای اروپایی در مدت مشابه سال قبل ۲ میلیارد و ۹۴ میلیون یورو کالا به ایران صادر کرده بودند.

آلمان بزرگترین شریک تجاری ایران در اروپا
بر اساس این گزارش آلمان بزرگترین شریک تجاری ایران در میان کشورهای اروپایی طی ۸ ماهه ۲۰۲۲ بوده است. کل مبادلات ایران و آلمان در این دوره با رشد ۸ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه شده و به ۱ میلیارد و ۲۱۴ میلیون یورو رسیده است.صادرات آلمان به ایران در این دوره ۹ درصد افزایش یافته و به یک میلیارد و ۲۲ میلیون یورو رسیده است.واردات آلمان از ایران در ۸ ماهه امسال نیز با افزایش ۴ درصدی مواجه شده و به ۱۹۲ میلیون یورو رسیده است. آلمان در مدت مشابه سال قبل ۹۳۹ میلیون یورو کالا به ایران صادر و ۱۸۴ میلیون یورو کالا از ایران وارد کرده بود.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها