به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۴ - ۱۹:۲۷
 
۳
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۷/۲۷ ساعت ۱۵:۱۸
کد مطلب : ۳۶۴۵۳۸
نماینده مجلس: شرایط زندانی‌ها شرایط نامتعارفی است

فقط در تهران ۳۰۰۰ نفر از جمله ۲۰۰ دانش‌آموز و ۲۰۰ دانشجو بازداشت شده‌اند

گروه سیاسی: نماینده تبریز در مجلس اعلام کرد در جریان اعتراضات اخیر فقط در تهران ۳۰۰۰ نفر از جمله ۲۰۰ دانش‌آموز و ۲۰۰ دانشجو بازداشت شده‌اند.
فقط در تهران ۳۰۰۰ نفر از جمله ۲۰۰ دانش‌آموز و ۲۰۰ دانشجو بازداشت شده‌اند
احمد علیرضابیگی از بازداشت و انتقال ۳۰۰۰ نفر از معترضان در تهران به زندان فشافویه خبر داد. عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس همچنین خبر داد نزدیک به ۱۳۰۰ نفر از زندانیان زندان اوین به زندان فشافویه انتقال یافته‌اند و این زندان نیز آمادگی لازم برای نگه‌داری از این تعداد زندانیان را ندارد و کاستی‌هایی در بحث بهداشت، تغذیه و دست رسی به تلفن برای زندانیان وجود دارد و چون زندانیان تحت تاثیر فشار روانی قرار می‌گیرند این مشکلات خودش را چند برابر نشان می‌دهد.
این نماینده مجلس ادامه داد: فشار روانی ناشی از بلاتکلیفی در بین این زندانیان باعث شده آنها از وضعیت موجود ناراضی باشند. به هر حال برای برخی ازاین افراد قرار وثیقه صادر شده و خانواده‌ها منتظر پیامک دستگاه قضایی‌اند و شاید یک هفته و ۱۰ روز بود که منتظر این پیامک بودند اما با توجه به اتفاقی که در زندان اوین افتاده این زندانیان در یک بلاتکلیفی قرار گرفته‌اند و همین باعث مشکلاتی شده است.
نماینده تبریز در مجلس افزود: آن چیزی که در زندان دیده می‌شود و دسترسی‌هایی که مورد انتظار برای زندانی است از شرایط استاندارد برخوردار نیست و علیرغم تلاش‌هایی که در زندان می‌شود ولی شرایط پیش آمده این اجازه را نمی‌دهد.
او ادامه داد: شرایط زندانی‌ها شرایط نامتعارفی است چراکه برخی از آنها در شرایط بلاتکلیفی برای صدور قرار یا ارسال پیامک به خانواده‌هایشان برای ودیعه قرار وثیقه هستند.
وی همچنین گفت: حدود ۲۰۰ نفر دانش‌آموز و ۲۰۰ دانشجو نیز بین دستگیرشدگان بوده‌اند که بخش عمده‌ای از آنها، دانشجویان دانشگاههای آزاد بوده‌اند که تعداد قابل توجهی از آنها آزاد شده‌اند و قطعا برای این دانشجویان سابقه سیاسی و امنیتی ایجاد می‌شود!
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها