به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ - ۱۵:۳۴
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۷/۲۷ ساعت ۱۷:۲۲
کد مطلب : ۳۶۴۵۴۴

ارتباط کم‌خوابی با خطر ابتلا به بیماری‌های مزمن

ارتباط کم‌خوابی با خطر ابتلا به بیماری‌های مزمن
گروه علمی: نتایج یک مطالعه نشان می‌دهد: افرادی که پنج ساعت یا کمتر در شب می‌خوابند همراه با افزایش سن با خطر ابتلا به مشکلات متعدد جسمی مواجه می‌شوند.به گزارش ایسنا، متخصصان در بررسی‌های خود شواهدی ارائه کردند که نشان می‌دهد: افراد ۵۰ ساله و بالاتر که پنج ساعت یا کمتر در شب می خوابند در مقایسه با همسالانی که استراحت شبانه بیشتری دارند، بیشتر احتمال دارد با افزایش سن در معرض خطر ابتلا به بیماری‌های مزمن متعدد باشند.
 
در این مطالعه ۸۰۰۰ نفر شرکت‌کننده انگلیسی که در سن ۵۰ سالگی به هیچ بیماری مزمنی مبتلا نبودند مورد ارزیابی قرار گرفتند. متخصصان از شرکت کنندگان درخواست کردند که در مدت زمان انجام مطالعه هر چهار تا پنج سال یکبار میزان خواب خود را گزارش دهند.

متخصصان مشاهده کردند: در افراد ۵۰ ساله، آنهایی که پنج ساعت یا کمتر در شبانه روز می خوابند، نسبت به افرادی که حداقل هفت ساعت در شب می خوابند ۳۰ درصد بیشتر با خطر ابتلا به بیماری‌های مزمن متعدد مواجه هستند. این خطر در ۶۰ سالگی، ۳۲ درصد و در ۷۰ سالگی، ۴۰ درصد بیشتر بود.

بیماری‌هایی که خطر ابتلا به آنها بیشتر است شامل دیابت، سرطان، بیماری عروق کرونر قلب، سکته مغزی، نارسایی قلبی، بیماری مزمن انسدادی ریه، بیماری مزمن کلیوی، بیماری کبد، افسردگی، زوال عقل، اختلالات روانی، پارکینسون و آرتریت می‌شوند.

به گزارش شبکه خبری سی ان ان، طبق اعلام مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده، نتایج تحقیقات دیگر نشان داده است بزرگسالانی که به اندازه کافی نمی خوابند- حدود هفت تا نه ساعت در شب- بیشتر احتمال دارد به بیماری‌های مزمن که شامل چاقی و فشار خون بالا نیز می شود، مبتلا شوند.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها