به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۱:۴۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۱/۰۶ ساعت ۱۳:۵۱
کد مطلب : ۳۶۴۵۶

ناامن​ترین جاده​هاي نوروز امسال کدام بودند؟

گروه حوادث: سخنگوی سازمان امداد و نجات کشور با تشریح پر حادثه ترین جاده های ایران در ایام نوروز، برای رانندگی مطمئن در این جاده ها توصیه کرد.
ناامن​ترین جاده​هاي نوروز امسال کدام بودند؟
حسین درخشان گفت: جاده های اصفهان، مازندران، خراسان رضوی و فارس به ترتیب بیشترین عملیات امداد جاده ای را به خود اختصاص داده اند. وی در تشریح حوادث جاده ای استان اصفهان عنوان کرد: جاده اصفهان کفی و یکنواخت است و تردد خودروهای ناهمگون مانند کامیون و خودروی سواری در آن بسیار است از این رو لازم است با احداث اتوبان های مجزا، تردد خودروهای سنگین و سبک مجزا شوند که این مسئله وظیفه مسئولان وزارت راه است. درخشان ادامه داد: البته رانندگان خودروهای سنگین نیز در این مواقع باید رعایت مقررات و همچنین وضعیت رانندگی مطلوبتر را داشته باشند تا خودروهای سبک دچار حادثه نشوند.

سخنگوی سازمان امداد و نجات کشور در تشریح جاده مازندران نیز افزود: به دلیل مارپیچ بودن و دو باند نبودن این جاده در برخی مسیرها،رانندگان باید از نظر حفظ سرعت مطمئنه، رعایت های لازم را داشته باشند. به گفته وی، سرعت مطمئنه در جاده ها به نوع جاده و آب و هوای آن منطقه بستگی دارد و هنگامی که راننده با چنین جاده هایی آشنایی ندارد ، سرعت مطمئنه بهترین احتیاط است.

سخنگوی سازمان امداد و نجات درباره جاده خراسان رضوی گفت: این جاده نیز جزو جاده های یکنواخت و خسته کننده است که تردد فراوان در آن صورت می گیرد بنابراین باید رانندگان هر دو ساعت با توقف خودرو ، استراحت کوتاهی داشته باشند. مسافران نوروزی که با خودروی شخصی مسافرت می کنند، می توانند با مراجعه به پایگاه های هلال احمر برای اسکان، راهنمایی های لازم دریافت کنند .

درخشان با بیان اینکه جاده فارس کفی یکنواخت و مسیر طولانی دارد، گفت: توصیه می شود به منظور جلوگیری از خواب آلودگی از رانندگی طولانی مدت دراین جاده پرهیز شود. وی به کمترین عملیات جاده ای کشور نیز اشاره کرد و گفت: کمترین عملیات جاده ای امدادگران هلال احمر مربوط به جاده استان چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد است که می توان یکی از علت های آن را تردد کمتر مسافران در این جاده عنوان کرد.
مرجع : ايرنا