به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۴ - ۱۰:۰۵
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۷/۲۷ ساعت ۱۸:۲۰
کد مطلب : ۳۶۴۵۸۵

فرزندان ایران وادار به سکوت نکنید

فرزندان ایران  وادار به سکوت نکنید
گروه سیاسی:روزنامه همدلی در یادداشتی به شدت از کسانی که معترضان را با گزاره «سوریه شدن ایران» می‌ترسانند انتقاد و تاکید کرد فرزندان ایران را نباید با فوبیای سوری شدن ایران وادار به سکوت کرد.
همدلی نوشت: دست‌اندرکاران و متولیانی که در ایران عامل اصلی وضع موجودند، مرتب برای توجیه رفتارهای ناصواب و ناکارآمدی‌ها دست به دامن شبیه‌سازی‌‌هایی با چنین عواقبت شومی برای ایرانیان می‌شوند، تا به زعم خود تحرکات مطالبه‌گرایانه‌ی بخش‌های مختلف جامعه و اعتراضات مکرر به شرایط زندگی فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی نادیده گرفته شوند. این گروه معمولا تلاش دارند، تا اقشار جامعه و فرزندان ایرانی را نسبت به سرنوشت شومی که حاصل غیبت‌انها از صحنه سیاسی است، بترسانند و البته بجای پاسخگویی و تلاش عملی برای بهبهود وضعیت، به طور  مرتب ملت را به فرداهای بی‌سرانجام حواله می‌دهند.
همدلی در ادامه نوشت: از همین رو به توجیه‌گران وضعیت موجود با کارت سوری‌سازی ایران توصیه می شود که ابتدا یک سوزن به خود بزنند و چند جوالدوز هم به دیگران و از جمله جوانان و نوجوانان سرخورده‌ی کشور. چرا که شرایط پیش آمده معلول عدم درک مقتضیات مدرن حکمرانی، مقاومت افراطیون وبی توجهی مسئولان به مطالبات بر زمین مانده مردم است. در چند دهه اخیر پس از انقلاب هر از چندگاهی اعتراضاتی برای دیده شدن و شنیده شدن مطالبات مردم و عصیان علیه شیوه‌های حکومت‌داری که مردم را صغیر می‌دانست، برپا شد که متاسفانه بدون دیده و شنیدن شدن فریاد‌ها و حل مسایل مطرح شده وصرفا با «جمع شدن» توسط قوه قهریه پاسخ داده شد و مانند استخوان لای زخم باقی ماند. خلاصه اینکه فرزندان ایران را نباید تنها با فوبیای سوری شدن ایران، وادار به سکوت کنند.

 
برچسب ها: اعتراضات
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها