به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ - ۱۵:۰۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۷/۲۸ ساعت ۱۷:۵۵
کد مطلب : ۳۶۴۶۴۰

توافق اسرائيل و بحرین برای همکاری‌ کشاورزی

توافق اسرائيل و بحرین برای همکاری‌ کشاورزی
گروه بین الملل: بحرین و اسرائيل در اقدامی کم‌سابقه با یکدیگر توافقنامه همکاری در زمینه کشاورزی امضا کردند تا روابط دو کشور به سطح جدیدی ارتقا یابد.
بر اساس این توافقنامه که  در حاشیه اجلاس بین‌المللی فناوری‌های غذایی در ایلات در شمال اسرائيل برگزار شد، وزرای کشاورزی اسرائيل و بحرین نخستین توافقنامه همکاری میان دو کشور در زمینه کشاورزی را به امضا رساندند. در جریان این دیدار عور فور، وزیر کشاورزی و توسعه روستایی اسرائيل و وائل بن ناصر همتای بحرینی او در بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند که این توافقنامه برای ارتقای امنیت غذایی دو طرف میان دولت اسرائيل و پادشاهی بحرین به امضا رسیده است. طرفین در این بیانیه همچنین بر اشتراک متقابل دانش، فناوری و ترکیبات متنوع برای گسترش محصولات کشاورزی و بهبود کیفیت آنها توافق کردند.
در این کنفرانس که به ابتکار وزارت کشاورزی و توسعه روستایی اسرائيل برگزار شده وزرای کشاورزی و مقام‌های ارشدی از سراسر جهان با تمرکز بر ارتقای همکاری و نوآوری در آبزی‌پروری به عنوان بخشی از تلاش‌های جهانی برای دستیابی به امنیت غذایی برگزار شد. فورر، وزیر کشاورزی اسرائيل در حاشیه این نشست گفت: «امروز نخستین گام را در برای تبدیل ایلات به یک مرکز تحقیقات بین‌المللی برای تامین غذا از دریا و صحرا برداشتیم.»
او همچنین در ادامه افزود: «امضای توافقنامه با وزیر کشاورزی بحرین در کنفرانسی با حضور وزرایی از سراسر جهان و همچنین هیئت‌های ارشد از کشورهای چون مراکش، اردن و امارات متحده عربی، گام مهمی در جهت ارتقای همکاری‌هایی است که اسرائیل را به مرکزی برای تحقیق و توسعه مواد غذایی از دریا و صحرا تبدیل می‌کند.»


 
برچسب ها: اسرائیل
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها