به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۲:۲۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۷/۲۸ ساعت ۱۸:۲۱
کد مطلب : ۳۶۴۶۴۷

راه‌اندازی دفتر نیروهای مسلح در دانشگاه‌ها

راه‌اندازی دفتر نیروهای مسلح در دانشگاه‌ها
گروه سیاسی:وزیر علوم گفت: در آیین‌نامه دانش‌بنیان مجوز استخدام ۳۰۰ نیرو برای پارک‌های علم و فناوری و بخش پژوهشی گرفته شده است.
 محمدعلی زلفی‌گل در پنجاه و هفتمین اجلاس معاونان پژوهش و فناوری دانشگاه‌ها، مراکز آموزش عالی، پژوهشی و فناوری کشور که در سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران برگزار شد، درباره استفاده از ظرفیت دستیار فناوری و پسا دکتری فناوری، گفت: در اثر تعامل وزارت علوم با ستاد کل نیروهای مسلح، قرار شد چند اتفاق بیفتد؛ اول این که اجازه امریه پسا دکترا را قرار شد ستادکل نیروهای مسلح از مقام معظم رهبری بگیرند.
وی ادامه داد: همچنین برای امریه سربازی پارک‌های علم و فناوری قرار شد یک دفتر در هر دانشگاهی به نماینده نیروهای مسلح اختصاص داده شود تا قراردادها و تفاهم‌نامه‌هایی که با نیروهای مسلح قرار است انجام شود، از این طریق پیگیری شود. در آیین‌نامه دانش‌بنیان مجوز استخدام ۳۰۰ نیرو برای پارک‌های علم و فناوری و بخش پژوهشی گرفته شده است.
 زلفی‌گل با اشاره به رتبه علمی کشور، گفت: با لطف خدا و تلاش جامعه علمی توانسته‌ایم رتبه اول منطقه و رتبه ۱۵ در دنیا را کسب کنیم که شایسته است و امیدواریم شاهد ارتقای این رتبه باشیم.
 وی ادامه داد: در راستای مرجعیت علمی تلاش شده که مجله‌ها تحت نمایه علمی قرار بگیرند و بر اساس آخرین آمار، ۲۰ مجله در مدت مسئولیت ما نمایه بین‌المللی گرفته‌اند. این در حالی است که در ۴۰ سال گذشته، ۱۰۱ مجله نمایه بین‌المللی گرفته بودند که البته ما به این میزان قانع نیستیم.
 زلفی‌گل با تاکید بر فواید نمایه‌سازی بین‌المللی مقالات، گفت: نمایه شدن مقالات در پایگاه‌های بین‌المللی، رتبه علمی کشور را ارتقا می‌دهد و همچنین باعث رشد علمی پژوهشگران می‌شود.
 وی در خصوص حمایت‌های انجام شده از مجلات دارای نمایه بین‌المللی به پایه‌های تشویقی، ۱۰۰ میلیون تومان جایزه نقدی اشاره کرد.
وزیر علوم در خصوص نگاه ویژه دولت به دانشگاه‌ها خاطر نشان کرد: دولت مردمی نسبت به دانشگاه‌ها نگاه ویژه دارد، اگر چه برخی اتفاقات افتاد و الان در حال اصلاح است. رییس جمهور هر ماه حداقل یک جلسه با دانشگاهیان و آموزش عالی داشته است و ما باید از این فرصت استفاده کنیم.
برچسب ها: دانشگاه‌ها
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها