به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۷:۳۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۷/۲۸ ساعت ۱۸:۳۶
کد مطلب : ۳۶۴۶۴۹

لابد گشت فیلترشکن می‌آید!

لابد گشت فیلترشکن می‌آید!
گروه سیاسی: یک فعال سیاسی  به سخنان زارع پور وزیر ارتباطات درباره «جرم انگاری فیلترشکن» واکنش نشان داد.
محمد علی ابطحی، در توئیتی نوشت:وزیر ارتباطات می‌خواهد برای فیلترشکن جرم انگاری کند. بعد هم لابد گشت فیلترشکن!

در فیلتر کردن فضای مجازی تجدیدنظر کنید
همچنین یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: وزارت ارتباطات یا هر نهاد مسئول تصمیم‌گیر تصمیم غیرکارشناسی فیلترکردن برخی سایت‌های پر مخاطب فضای مجازی تجدید نظر کند.
 جلیل رحیمی جهان‌آبادی در مطلبی در صفحه توییتر خود نوشت:
«کاهش سرعت اینترنت و فیلتر نمودن برخی سایت‌های پر مخاطب فضای مجازی جز آسیب گسترده به اقتصاد دیجیتال و ایجاد مشکلات بیشتر برای کار روزانه مردم حاصلی ندارد. وزارت ارتباطات یا هر نهاد مسئول تصمیم‌گیر دیگر که این امر را انجام داده؛ لازم است در این تصمیم غیرکارشناسی تجدید نظر کند.»
در جریان ناآرامی‌های اخیر سرعت اینترنت کم شده و برخی از پلتفرم‌های پرمخاطب نیز فیلتر شده است. بنا بر نظر برخی کارشناسان، اختلال و یا قطعی اینترنت بر کسب‌وکار شرکت‌هایی که در این فضا کار می‌کنند تأثیر گذاشته و فعالیت آن‌ها را مختل کرده است که در آینده شاهد اثرات آن بر کسب و کار‌ها مجازی هستیم.
روز گذشته عیسی زارع پور وزیر ارتباطات درباره وضعیت نهایی پلتفرم‌های دارای محدودیت، اظهار کرد: تصمیم‌گیری در مورد ادامه فعالیت این دو پلتفرم در مراجعی گرفته می‌شود که وزارت ارتباطات یک عضو از آن تشکیلات است و ما نظرات کارشناسی خود را در آن‌جا ارائه می‌کنیم، اما اجازه دهیم این تصمیم توسط همان مجموعه متولی این امر اعلام شود که ادامه فعالیت این دو پلتفرم چگونه خواهد بود.
برخی از نمایندگان مجلس نیز معتقدند که این وضعیت موقتی است. در این باره طباطبایی‌نژاد عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفته بود که به نظر می‌رسد محدودیتی که در پلتفرم‌های اینستاگرام و واتساپ ایجاد شده موقتی باشد و بیشتر برای موضوعات امنیتی به این شکل درآمده است.
او این توضیح را هم داده بود که نگرانی و مشکلات اصلی مردم گرانی، بیکاری و وضعیت معیشتی و اقتصادی است و به نظر می‌رسد محدودیتی که در پلتفرم‌های اینستاگرام و واتساپ ایجاد شده، موقتی باشد.
برچسب ها: فیلتر شکن
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها