کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

اولین آیپد OLED اپل درسال 2024 عرضه می‌شود

30 مهر 1401 ساعت 10:51


گروه فناوری: احتمالا اولین آیپد پرو اپل با نمایشگر OLED در ۲۰۲۴ عرضه شود. انتظار می‌رود این شرکت نسخه OLED را در دو اندازه صفحه نمایش ۱۱ اینچی و ۱۲٫۹ اینچی عرضه کند. اپل در همکاری با تامین‌کنندگانی چون سامسونگ و ال‌جی، روی توسعه آیپدهای OLED کار می‌کند. حالا گزارش‌های جدید بیان می‌کنند اپل در این محصولات که احتمالا در سال ۲۰۲۴ عرضه می‌شوند، روی وزن و ضخامت پایین و همچنین کیفیت بالای تصویر تمرکز دارد.

آیپد پرو با نمایشگر OLED
اپل به تازگی از نسل دهم آیپد جدید خود و مد‌ل‌های جدید آیپد پرو با پردازنده M2 رونمایی کرده است. در حالی که این دستگاه‌ها هنوز در بازار عرضه نشده‌اند، گزارش‌هایی درباره مدل‌های جدید آیپد منتشر شده‌ است که بیانگر ویژگی بسیار جدیدی در این مدل از محصولات اپل است.طبق آخرین گزارش تحلیل‌گر راس یانگ، اپل می‌تواند اولین آیپد پرو خود را با نمایشگر OLED در سال آینده عرضه کند. انتظار می‌رود این شرکت نسخه OLED را در دو اندازه صفحه نمایش ۱۱ اینچی و ۱۲٫۹ اینچی عرضه کند.

راس یانگ همچنین اضافه کرده است که انتظار می‌رود مدل‌های جدید آی‌پد پرو با نمایشگرهای OLED در نیمه اول سال ۲۰۲۴ به طور رسمی عرضه شوند.هنگامی که اپل سال گذشته نمایشگر آیپد پرو ۱۲٫۹ اینچی را به نمایشگر Mini-LED ارتقا داد، انتظار می‌رفت که این شرکت این بار صفحه نمایش مدل ۱۱ اینچی را نیز ارتقا دهد، اما این تغییر بنا به دلایلی اتفاق نیفتاد. بنابراین، شرکت اپل امسال در حال برنامه‌ریزی برای استفاده از پنل‌های OLED برای هر دو اندازه صفحه نمایش برای مدل‌های نسل بعدی است.

طبق گزارش‌های موجود، برای نمایشگرهای OLED اپل در نظر دارد ساختار پشت سر هم دو پشته‌ای را در نظر بگیرد که در آن دو لایه قرمز، سبز و آبی برای افزایش روشنایی وجود دارد. همچنین طرفداران این برند انتظار دارند که دستگاه‌ها عمر باتری بهتری را ارائه دهند، با توجه به اینکه نمایشگرهای OLED نسبت به سایر انواع صفحه نمایش انرژی کارآمدتری دارند.

اپل با اولین آیپد OLED خود بر روی طراحی تمرکز می‌کند
همچنین گفته می‌شود که اپل از فناوری جدیدی به نام «Dry Etching » برای حذف مواد ناخواسته از ماژول نمایشگر استفاده می‌کند تا آن را نازک‌تر و سبک‌تر کند.در حالی که تولید معمولی OLED از فرآیند «Wet Etching» استفاده می‌کند، گفته می‌شود که Dry Etching فناوری پیشرفته‌تری است که از گاز به جای مایع برای دستیابی به نتایج مشابه استفاده می‌کند.به گفته سامسونگ دیسپلی، حکاکی مرطوب «ارزان‌تر، سریع‌تر و ساده‌تر» از حکاکی خشک است، اما دقت کمتری نیز دارد، که گزینه دوم را برای ساخت پنل‌های OLED سطح بالا مطلوب‌تر می‌کند.

 فرایند Dry Etching چیست؟ با استفاده از این فرایند می‌توان اجزای غیرضروری را از طریق فناوری شیمیایی حذف کرد، بدین ترتیب نمایشگر باریک‌تر و سبک‌تر خواهد شد.استفاده از فرایند Wet Etching در تولید آیپدها ارزان‌تر، سریع‌تر وساده‌تر است، اما از دقت پایین‌ترین نیز برخودارند، در نتیجه محصول نهایی ممکن است کیفیت و عملکرد مورد انتظار را نداشته باشد. به همین خاطر استفاده از فرایند Dry Etching علیرغم پیچیدگی و هزینه بیشتر، همچنان در تولید نمایشگرهای دارای وضوح تصویر بالا از اولویت بیشتری برخوردار است.

گزارش قبلی توسط مشاوران زنجیره تامین نمایشگر (DSCC) یعنی راس یانگ، نشان می‌دهد که اپل آیپدهای OLED برنامه‌ریزی‌شده خود را در دو اندازه ۱۱ و ۱۲.۹ اینچی عرضه خواهد کرد.گزارش دیگری از اوایل سال جاری نیز نشان می‌دهد که نمایشگرهای OLED در آی‌پدها پنل‌های LTPO کم مصرف هستند که می‌توانند نرخ تازه‌سازی متغیر گسترده‌تری را ارائه دهند و به طور بالقوه کارایی انرژی این دستگاه‌ها را بهبود بخشند.چند ماه پیش، اپل در حال کار بر روی نهایی کردن نمونه‌های اولیه آیپد پرو با صفحه نمایش OLED با تامین پنل‌های ال‌جی و سامسونگ بود. با وجود این، شرکت تاکنون اپل هیچ یک از این شایعات را تایید یا رد نکرده است.


کد مطلب: 364874

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/364874/اولین-آیپد-oled-اپل-درسال-2024-عرضه-می-شود

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir