به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۷:۳۰
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۸/۰۲ ساعت ۱۰:۲۵
کد مطلب : ۳۶۵۲۷۰

جولان بشقاب پرنده‌ها بر فراز اقیانوس آرام؟

جولان بشقاب پرنده‌ها بر فراز اقیانوس آرام؟
گروه علمی: به گفته یک محقق بشقاب پرنده، طی دو ماه گذشته ده‌ها خلبان در حال پرواز بر روی اقیانوس آرام، تعداد زیادی اشیاء پرنده ناشناس را مشاهده کرده‌اند. «بن هنسن»، یک مامور سابق FBI و مجری برنامه دیسکاوری پلاس «شاهد بشقاب پرنده»، فیلم جدید و صدهای مربوط به کنترل ترافیک هوایی را به دست آورد که در آن خلبانان گیج و مبهوت در تلاش برای توصیف مشاهده‌های عجیب و غریب خود در هوا هستند.

او گزارش‌هایی از خلبانان خطوط هوایی ساوت وست، خطوط هوایی هاوایی و دیگران را بین ۶ اوت تا ۲۳ سپتامبر گردآوری کرد. در یکی از گزارش‌های جذاب، یک خلبان نظامی سابق گزارش داد که چندین هواپیما را در حال پرواز بر فراز خود دیده است.خلبان مارک هالسی در ۱۸ اوت هنگام پرواز با یک جت چارتر در سواحل لس آنجلس در تماسی رادیویی گفت: «ما اینجا چند هواپیما در شمال خود داریم که به صورت دایره‌ای دور خود می‌گردد؛ در ارتفاعی بسیار بالاتر از ما. آیا نظری دارید که آنها چه هستند؟»

برج مراقبت مبهوت از این موضوع پاسخ می‌دهد که مطمئن نیست.هالسی ۲۳ دقیقه بعد تماس گرفت و گفت که ۳ فروند هواپیما که او در ابتدا گزارش کرده بود به ۷ فروند رسیده‌اند و بین ۵ هزار تا ۱۰ هزار پا بالاتر از او پرواز می‌کنند.او گفت: «آنها فقط در دایره‌ای به حرکت خود ادامه می‌دهند. من خلبان F-۱۸ بوده‌ام و به شما می‌گویم، من رهگیری‌های زیادی انجام داده‌ام، اماهرگز چنین چیزی ندیده‌ام.»

به گفته هنسن، نورهای عجیب و غریبی که برخی خلبانان آن را به عنوان هواپیمای احتمالی گزارش کردند با بیش از ۱۵ پرواز تجاری مختلف دیده شدند. و حداقل ۶ خلبان مایلند در صورت درخواست هر سازمان تحقیقاتی، نام و همه چیز را ثبت کنند.هنسن می‌گوید: «در این مورد، ما یک پدیده جهانی از ژاپن تا احتمالا میامی داریم. هر چه هست، خلبانان آن را از نیمه راه جهان می‌بینند.»او ادامه داد: «در حال حاضر هیچ پروتکل رسمی برای گزارش مشاهدات عجیب خلبانان غیرنظامی وجود ندارد، زیرا آنها فکر نمی‌کنند سازمان هوانوردی آمریکا (FAA) چنین چیزی را پیگیری کند، یا بدتر از آن، آنها را مسخره خواهند کرد.»

یکی از سخنگویان FAA به دیلی میل گفت که مشاهده‌های عجیب را هر وقت خلبانی به مرکز کنترل ترافیک هوایی گزارش می‌دهد، مستند می‌کند.کریس ون وورهیس، یک خلبان کهنه‌کار به دیلی میل گفت که او همچنین ۳ تا ۵ جسم درخشان را دیده است که در یک حرکت دایره‌ای مانند یک «مسیر مسابقه» برای ساعت‌ها در حال پرواز بر فراز اقیانوس آرام از هونولولو به لس آنجلس در ماه اوت بودند.این خلبان ۶۳ ساله که بیش از ۳۲ هزار ساعت پرواز را تجربه کرده است، گفت که اشیایی که دیده به نظر می‌رسد در مدار زمین قرار داشته‌اند، اما ممکن است در فضا بوده باشند.
برچسب ها: بشقاب پرنده‌
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها