به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۱۹
 
۸
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۱/۰۷ ساعت ۱۵:۳۴
کد مطلب : ۳۶۵۳۴
وزیر کشور مالزی تشريح كرد؛

جزئیات ورود دو مسافر ایرانی به پرواز مرگ

گروه حوادث: وزارت کشور مالزی با ارایه آخرین جزئیات مربوط به ورود دو مسافر ایرانی به پرواز ام.اچ370، اقدام این دو را بدون انگیزه های سیاسی ارزیابی کرد.
جزئیات ورود دو مسافر ایرانی به پرواز مرگ
به گزارش ایرنا، ˈاحمد زاهد حمیدیˈ افزود: این دو مسافر مجرم، تروریست و یا پناهجو نبوده اند و فقط قصد داشته اند با استفاده از گذرنامه های اتریشی و ایتالیایی که آنها را مجاز به سفر به اروپا مي‌کرد، در آنجا اقامت کنند. وی با مطابق دانستن شرایط کاری اداره مهاجرات مالزی با استانداردهای بین المللی تاکید کرد که این دو ایرانی از تایلند با دو گذرنامه ربوده شده به مالزی وارد شده اند. روزنامه استار مالزی امروز پنجشنبه نوشت: این دو مسافر ایرانی برای هر گذرنامه ربوده شده حدود 10 هزار دلار پرداخت کرده بودند.

وزیر کشور مالزی، تصریح کرد: بازرسان پس از ناپدید شدن هواپیمای شرکت مالزی ایرلاین هتل محل اقامت این دو ایرانی را شناسایی کردند. دوربین های مداربسته همچنین افرادی را که با این دو مسافر ایرانی ارتباط داشته اند، شناسایی کردند.این دو فرد قصد اقامت در چین را نداشته‌اند و روادید این کشور را نیز دریافت نکرده بودند. وی افزود که مقامات مهاجرتی مالزی در فرودگاه بین المللی این کشور هنگام ورود و خروج این دو مسافر تمامی اسناد آنها را چک کرده بودند و بر اساس درستی اسناد به آنها اجازه ورود و خروج داده شده است. وزیر کشور مالزی گفت: اسناد نشان مي‌دهد که این دو برای نخستین بار به مالزی وارد شده اند و اگر برای دومین بار وارد این کشور شده بودند نمی توانستند با چنین اسنادی وارد مالزی شوند.

حمیدی افزود: اگر فردی قبلا وارد مالزی شده باشد و برای بار دوم از اسنادی استفاده کند که با اسناد پیشین مغایرت داشته باشد، سیستم های تشخیص هویت قادر به شناسایی آنها خواهد بود. وی همچنین گفت که گذرنامه های استفاده شده توسط دو مسافر ایرانی پرواز ام.اچ 370 واقعی بوده اند، اما گذرنامه های صادره از برخی کشورها شاخص های امنیتی را ندارند.

وی به نام این کشورها اشاره ای نکرد. پرواز ام.اچ 370 شرکت هوایی مالزی ایرلاین 20 روز پیش از کوالالامپور عازم پکن شد. پروازی که هرگز به حریم هوایی چین نرسید و آخرین گزارش ها نشان مي‌دهد که در آب های جنوبی اقیانوس هند سقوط کرده است. تلاش ها برای یافتن این هواپیما به رغم گذشت 20 روز از ناپدید شدن آن تاکنون به نتیجه نرسیده است.