به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۲:۱۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۸/۰۳ ساعت ۱۳:۲۰
کد مطلب : ۳۶۵۵۵۸

رئیسی: ایران امروز قدرتمندتر از هر زمانی است

رئیسی: ایران امروز قدرتمندتر از هر زمانی است
گروه سیاسی: رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران امروز قدرتمندتر از هر زمانی است ، گفت: حضور بسیار موثری در منطقه داشته و بنا دارد این حضور قدرتمندانه را برای حمایت از مظلومان عالم و مردم تحت ستم و آزادیخواهان ادامه دهیم.
 سیدابراهیم رئیسی  در جمع مدیران ارشد رسانه های بین المللی عضو اتحادیه خبرگزاری های آسیا و اقیانوسیه (اوآنا) ، ماموریت اصحاب رسانه‌، را حفظ استقلال و هویت کشورها بخصوص در این منطقه برشمرد.
وی یادآورشد: امروز امروز در دنیای اطلاعات و ارتباطات زندگی می کنیم که هجوم بسیاری به فرهنگ ملت ها بویژه ملت های مستقل صورت می گیرد، دشمنان می خواهند کشورها را از هویت تهی کنند تا کشور مستقل در دنیا و منطقه نباشد.
رئیس جمهور بر نقش تعیین کننده رسانه ها تاکید کرد و گفت: رسانه ها به عنوان جایگاهی که می توانند از چند خصوصیت برخوردار باشند که اولین ویژگی رسانه برای اینکه بتواند برای مردم به عنوان یک جایگاه امیدبخش مطرح باشد، برخورداری از صدق و راستی و به هنگام عمل کردن است. رسانه باید بتواند استقلال، هویت و آزادی ملت ها را حفظ و صیانت کند و ملت ها را در برابر هجوم ها حفظ کند، این رسالت مهم برای رسانه هاست.
وی در ادامه سخنانش با بیان اینکه اقسام ترور وجود دارد، گفت: گاهی ترور شخصی است که فردی را ترور می کنند؛ گاهی هم ترور شخصیتی است و با تهمت افترا و ناسزا شخصیت ها را ترور می کنند.گاهی اقتصاد یک ملت را ترور می کنند و الان با تحریم به دنبال ترور اقتصاد کشور ها هستند، تحریم همان جنگ نظامی است.
وی همچنین به تروریسم فرهنگی پرداخت و اظهارکرد: تروریسم فرهنگی، تروریسمی است که به حقایق نمی پردازد و تلاش می کند حقایق حذف شود و دومین کار تروریسم فرهنگی پنهان کردن حقیقت با دروغ تهمت و افترا است. تروریسم فرهنگی حقایق کم اهمیت و کم وزن را بیان می کنند تا حقایق اصلی پنهان را پنهان می‌کند. تروریسم فرهنگی نمی خواهد حقایق برای مردم روشن شود، بر این اساس ماموریت خطیری بر عهده اصحاب رسانه است مبنی بر اینکه هویت تمدنی مردم در آسیا و اقیانوسیه را حفظ کنند.
رئیس جمهور گفت: رسانه می‌تواند حفظ ارزش‌ها و کرامت انسانی برای ملت‌ها انجام دهد؛ ماموریت اجرای عدالت و پیگیری آن را در جامعه به عهده بگیرد.
رئیسی همچنین با خاطرنشان کردن این مساله که حفظ کرامت انسانی و اجرای عدالت از نکاتی است که می‌تواند به عنوان محور خواسته رسانه‌ها و پیگیری رسانه‌ها مطرح باشد، تاکید کرد: در واقع قدرت رسانه اگر در خدمت کرامت انسانی و در خدمت اجرای عدالت باشد، رسانه ذی‌قیمتی است.
رئیسی همچنین با بیان اینکه ممکن است رسانه یک موضوع را دنبال کند اما باید ببینیم چه ادراکی به‌وجود می‌آید، تاکید کرد: ادراک مخاطب بسیار مهم است اینکه شما چه اراده کردید یک بخش قضیه است بخش دیگر این است که ادراک مخاطب هم همان ادراکی است که باید اتفاق بیفتد.امروز جنگ، جنگ روایت‌هاست؛ از یک حادثه یک خبرگزاری یک گونه روایت می‌کند یک رسانه به یک گونه دیگر؛ گاهی ۲۰ روایت وجود دارد؛ کدام روایت درست است؟ اینجا باید دنبال روایت و حقایق رفت.
وی با بیان اینکه  استکبار به‌دنبال عوض کردن ادراکات جامعه  و تحمیل ادراکات خود به جوامع است گفت: از یک بازی کودکانه گرفته تا مطالبی که می‌خواهد با جوانان و نوجوانان و لایه‌های مختلف اجتماعی القاء کند بیانگر آن است که می‌خواهد در مخاطبان ادراکی که خودش می‌خواهد، اتفاق بیفتد. اینکه برداشت درستی از واقعیت‌ها اتفاق بیفتد و ادراک درست و دقیقی در مقابل مطالب ساختگی رسانه های غربی شکل بگیرد، وظیفه رسانه‌های مستقل است.
وی همچنین  نقش رسانه ها را در جلوگیری از ترویج خشونت، افراطی‌گرایی، جرایم سازمان یافته، مواد مخدر و به راه‌انداختن اختلافات قومی و مذهبی یادآورشد و گفت: امروز ادامه حیات برخی در دنیا به راه انداختن اینگونه اختلافات به‌ویژه در کشورهای مستقل است.
رئیسی در ادامه اظهاراتش با اشاره به اینکه  فصل جدیدی در جهان در حال پیدایش است، ادامه داد: قدرت‌های جدیدی دارد در دنیا خلق می‌شود و به این قدرت‌ها باید توجه شود.
وی با برشمردن ویژگی های منطقه آسیا و اقیانوسیه گفت: داشتن نیمی از جمعیت جهان و ذخایر و منابع بسیار و شکل گیری اتحادیه های منطقه‌ای مثل شانگهای و اوراسیا به این منطقه قدرت بخشیده و همکاری های کشورهای منطقه نیز قدرت جدیدی رقن در منطقه رقم زده است. قدرت غربی‌ها و آمریکایی ها که در دنیا یکه تازی می کردند، چه بخواهند و چه نخواهند رو به افول است.
رییس جمهور کشورمان همچنین به مذاکرات هسته‌ای ایران پرداخت و گفت: ما به دنبال حق جمهوری اسلامی هستیم آن چه در برجام بود با نقض از سوی آمریکایی‌ها مواجه شد، اروپا هم به تعهدات  خود عمل نکرد فقط جمهوری اسلامی به تعهداتش عمل کرد. آژانس بین المللی انرژی اتمی  ۱۵ بار به طور رسمی اعلام کرده که فعالیت های هسته ای ایران هیچ انحرافی ندارد؛ در مذاکرات نیز ایران حرفهای خود را با منطق و استدلال بیان کرد و  آمریکا باید تصمیم بگیرد اما تاخیر می کند و زمان را می گذراند.
وی با تاکید بر اینکه ما مصمم هستیم که حقوق ملت را دنبال کنیم ، افزود: ایران رفع و خنثی کردن تحریم ها را همزمان در دستور کار دارد. آمریکایی ها در مواجهه با ایران برای چندمین بار دچار خطا و اشتباه در برداشت شدند،  جمهوری اسلامی ایران امروز قدرتمندتر از هر زمانی است و حضور بسیار موثری در منطقه داشته و بنا دارد این حضور قدرتمندانه را برای حمایت از مظلومان عالم و مردم تحت ستم و آزادیخواهان ادامه دهیم.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها