به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۲۸ - ۱۹:۳۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۸/۰۴ ساعت ۱۷:۲۴
کد مطلب : ۳۶۵۸۲۹

وقتی «تیک تاک» کتابخوانی را رواج می‌دهد

وقتی «تیک تاک» کتابخوانی را رواج می‌دهد
گروه فرهنگی: کاربران شبکه اجتماعی «تیک تاک»، اپلیکیشنی را که ماهیت سرگرمی دارد، به فضایی برای معرفی کتاب تبدیل کرده‌اند. آن‌ها از طریق استفاده از هشتگ «#BookTok» درباره کتاب‌هایی که خوانده‌اند و خلاصه کتاب‌ها با هم صحبت و تبادل نظر می‌کنند.به گزارش ایسنا، در یک پدیده مجازی جدید، هزاران نفر از جوانانی که در سرتاسر جهان از اپلیکیشن تیک تاک استفاده می‌کنند، کتاب‌های محبوب خود را از طریق این اپلیکیشن و با استفاده از هشتگ #BookTok به اشتراک گذاشته‌اند. این هشتگ به صورت گسترده و بیش از ۸۴ میلیارد بار به اشتراک گذاشته شده است. تاریخ اولین استفاده از این هشتگ به اواخر سال ۲۰۲۰ باز می‌گردد.
 
کاربران تیک تاک که میان جوانان محبوبیت زیادی دارد، به جای بیان خلاصه کتاب‌ها به روش‌های قدیمی، با انتشار ویدیوهای کوتاهی از  خود که  بیشتر از ۶۰ ثانیه نمی‌شود، خلاصه کتاب را روایت کرده یا به بیان نظرات خود درباره خوانده‌هایشان می‌پردازند. همچنین کاربران تیک تاک در چالش‌هایی هم درباره کتاب مشارکت می‌کنند مثلا خواندن کتابی فقط در طول یک روز.

برخی دیگر از کاربران، کتاب‌خانه‌های خود را با کتاب‌هایی با جلدهای زیبا و رنگارنگ پر کرده، یا به مرتب کردن کتاب‌هایشان پرداخته‌اند تا تصویری زیبا از کتاب‌های خود ارائه دهند. شاید این امر در ظاهر سطحی به نظر بیاید اما در حقیقت جلد زیبا و رنگارنگ سبب فروش بیشتر کتاب‌ها می‌شود.

کتاب‌های تخیلی و هیجان‌انگیز و رمان‌های عاشقانه، بیش از دیگر کتاب‌ها در میان کاربران جوان و نوجوان تیک تاک محبوب هستند. کالین هوور ـ نویسنده آمریکایی ـ با نوشتن داستان‌های درام و احساسی‌اش که همراه با تعلیق است، نویسنده موفقی برای جذب این گروه از جوانان است.

#BookTok فقط برای معرفی نویسندگان معروف ایجاد نشده است، بلکه برای نویسنده‌های کمتر شناخته شده و گمنام هم فرصت خوبی را ایجاد کرده است. شبکه اجتماعی تیک تاک در بازار فروش کتاب هم موثر بوده و سبب شده تا برخی از ناشران وارد این فضا شوند و از اینفلوئنسرها هم برای معرفی کتاب‌هایشان کمک بگیرند.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها