به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۴:۱۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۱/۰۸ ساعت ۱۶:۲۵
کد مطلب : ۳۶۵۸۹

ساخت بزرگترین پایانه نفت ایران در جاسک

گروه اقتصادي: مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران با اشاره به انجام تعمیرات اسکله‌ها، مخازن و تاسیسات پایانه‌های نفتی ایران به منظور افزایش پایداری توان عملیاتی صادرات نفت ایران، اعلام کرد: مقدمات و مطالعات ساخت پایانه جدید نفتی جاسک پایان یافت.
ساخت بزرگترین پایانه نفت ایران در جاسک
سیدپیروز موسوی در پیامی نوروزی در تشریح مهمترین اقدامات در دست اجرا به منظور افزایش توان صادرات نفت ایران در پایانه‌های نفتی خلیج فارس در سال 92، گفت: سال گذشته به منظور پشتيباني و افزایش پايداری توليد نفت و گاز كشور و زنجيره تامين انرژي ملي، منطقه‌اي و بين‌المللي بهسازی و توسعه زیرساخت‌های صادراتی کشور در دستور کار قرار گرفت.

مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران تصریح کرد: از این رو بخش عمده‌ای از پروژه‌های نوسازی، بهسازی و تعمیرات اساسی تاسیسات و زیرساخت‌های موجود در مخازن ذخیره سازی، اسکله‌ها، بازوهای بارگیری، گوی‌های شناور، تعویض خطوط لوله انتقالی و جریانی، ارتقای ناوگان عملیاتی و انجام تعمیرات اساسی آنها سال گذشته انجام شد.

این مقام مسئول با اشاره به پیشرفت ساخت چهار مخزن جدید یک میلیون بشکه‌ای ذخیره سازی نفت در پایانه خارگ اظهارداشت: همچنین سال 92 مقدمات و مطالعات احداث پایانه نفتی جاسک انجام گرفته است.

وی با یادآوری انتخاب پایانه های نفتی ایران به عنوان شرکت برتر در زمینه خدمات فنی و مهندسی در سطح صنعت نفت، بیان کرد: با توجه به رهنمودهای مقام معظم رهبری و رعایت اصل صرفه جویی و جلوگیری از هدرروی منابع مالی، با مشارکت متخصصان داخلی بیش از 200 میلیارد ریال صرفه‌جویی در منابع مالی این مجموعه نفتی محقق شد.
مرجع : مهر