به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۸/۰۵ ساعت ۰۹:۳۰
کد مطلب : ۳۶۵۸۹۸

تایوان در برابر چین کوتاه نخواهد آمد

تایوان در برابر چین کوتاه نخواهد آمد
گروه بین الملل: رئیس‌جمهور تایوان فشارهای «فزاینده» چین بر این جزیره خودگردان را به حمله روسیه به اوکراین تشبیه کرد و گفت، تایوان در مواجهه با «تهدیدات خصمانه» چین کوتاه نخواهد آمد.
 پس از پایان نشست کنگره حزب کمونیست چین که هر پنج سال یک بار برگزار می‌شود، بار دیگر بر الحاق تایوان - حتی با اعمال نیروی نظامی - تاکید شد. تایوان جزیره‌ای خودگردان است که چین آن را بخشی از خاک خود دانسته و هرگز استفاده از گزینه نظامی برای پس گرفتن آن را نفی نکرده است.
حزب کمونیست چین در پایان اجلاس خود، تغییراتی در قانون اساسی چین به وجود آورد، از جمله «مخالفت و بازدارندگی قاطع» در برابر استقلال تایوان و اعمال قاطعانه سیاست «یک کشور و دو نظام» که قصد دارد در آینده در حاکمیت تایوان از آن استفاده کند.چین در حال حاضر این برنامه را در هنگ‌کنگ اجرا می‌کند، جزیره‌ای که از مستعمره‌های سابق انگلیس است. اجرای این برنامه در هنگ‌کنگ به کاهش شدید آزادی‌های مدنی، استقلال قضایی و تضعیف نظام دموکراتیک آن منجر شده است.تسای اینگ ون، رئیس‌جمهوری تایوان  در مجمع بین‌المللی فعالان حامی دموکراسی در تایپه گفت، دموکراسی‌ها و جوامع آزاد با بزرگترین خطر از زمان جنگ سرد مواجه هستند.
او گفت: حمله بی‌دلیل روسیه به اوکراین یک مثال بارز است. این حمله نشان می‌دهد که نظام سلطه‌گر هر کاری می‌کند تا خود را گسترش دهد.
رئیس‌جمهوری تایوان با اشاره به آنچه تهدیدات نظامی، حملات سایبری و فشارهای اقتصادی چین علیه این جزیره خواند، افزود: مردم تایوان با چنین تهاجم‌هایی آشنا هستند. در سال‌های اخیر تایوان با تهدیدات خصمانه فزاینده چین مواجه بوده است.افزایش تهدیدات چین باعث شده تایوان خواستار افزایش هزینه نظامی خود شده و مدت سربازی اجباری برای مردان را افزایش دهد.
تسای اینگ ون تصریح کرد، به‌رغم همه این فشارهای مداوم، «مردم تایوان هرگز از زیر بار چالش‌ها شانه خالی نکرده و در برابر نیروهای سلطه‌گری که به دنبال تضعیف سبک زندگی دموکراتیک این جزیره هستند، مبارزه کرده‌اند.»

 
برچسب ها: تایوان
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها