به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۲:۳۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۸/۰۶ ساعت ۰۹:۵۵
کد مطلب : ۳۶۵۹۹۸

یک ویژگی‌مخفی‌گوشی‌های‌سامسونگ‌را بشناسید

یک ویژگی‌مخفی‌گوشی‌های‌سامسونگ‌را بشناسید
گروه فناوری: در این مطلب به آموزش فعال کردن ویژگی مخفی موجود در گوشی های گلکسی سامسونگ که باعث افزایش کیفیت و وضوح صدا می‌شود، خواهیم پرداخت.پرچم‌داران سری گلکسی سامسونگ دارای برخی از بهترین بلندگوها در میان گوشی های هوشمند حال حاضر بازار هستند. این اسپیکرها صدایی واضح و متعادل را تولید می‌کنند که حتی در ولوم‌های بلندتر نیز خدشه‌ای به کیفیت آنها وارد نیست. با این حال، می‌توانید یک قدم فراتر رفته و با استفاده از یک ویژگی مخفی که در رابط کاربری One UI گوشی های سامسونگ قرار دارد، صدایی فراگیرتر، غنی‌تر و با وضوح بالاتر را دریافت کنید. برای انجام این کار، تنها کافیست که به دنیای دالبی اتموس وارد شوید.

دالبی اتموس، فناوری صدای فراگیر نسل بعدی Dolby است که نسخه ارتقا یافته‌ فرمت قدیمی‌تر که دالبی دیجیتال نام داشت، محسوب می‌شود. این فناوری در ابتدا برای سالن‌های سینما ساخته شده بود و بعد از مدتی به گوشی‌ های هوشمند نیز ورود پیدا کرد. در این میان، سامسونگ گوشی‌ها و تبلت‌های سری گلکسی A، گلکسی Z و سری رده‌بالای گلکسی اس را با تکنولوژی Dolby Atmos عرضه کرده است. به نقل از سامسونگ، این فناوری نوید تجربه‌ صوتی فراگیر با کیفیت سینمایی را ارائه می‌دهد.

این تکنولوژی صوتی با حالت‌های مختلفی شامل فیلم، موسیقی یا صدا ارائه شده که می‌توانید هر یک را به سلیقه خود انتخاب کنید. هم‌چنین دالبی اتموس برای ارائه بهترین تجربه صوتی در حین پخش محتوا، به طور خودکار بهینه می‌شود. این ویژگی هم‌چنین می‌تواند صداهای بازی موبایل را نیز تقویت کند. اما برای بهره‌وری از آن، باید ابتدا از طریق منوی مخفی گوشی های سامسونگ که در بخش Settings قرار دارد، فعال شود.

ویژگی مخفی صوتی گوشی های سامسونگ چگونه کار می‌کند؟
صدایی که از بلندگوهای خود می‌شنوید، معمولا به کانال‌های مختلفی تقسیم می‌شود. یک میکروفون به یک بلندگو، یعنی یک کانال صدا اختصاص یافته و می‌توان آن‌را برای استفاده از طریق هدفون به کانال‌های چپ و راست تقسیم کرد. در این میان، کانال‌های اضافی نیز به فراگیرتر شدن صدا کمک می‌کنند.

برای تجربه صوتی فراگیر، معمولا شش کانال در کنار هم با ابعاد X و Y اجرا می‌شوند. اما دالبی اتموس، به عنوان آخرین فناوری در این حوزه، یک قدم فراتر می‌رود و با اضافه کردن ارتفاع به این ترکیب (محور Z همراه با محورهای X و Y) و یک میدان صوتی سه‌بعدی، تجربه‌ای فراگیر را ایجاد می‌کند.به جای رمزگذاری صدا به عنوان کانال‌های اختصاص یافته به یک بلندگوی خاص در سیستم، اتموس صدا را به عنوان اشیاء صوتی سه‌بعدی در نظر می‌گیرد. از این طریق، هر شیء به جای یک بلندگوی خاص، با فضایی در تئاتر (سقف یا دیوارهای راست و چپ) مرتبط می‌شود. طبیعتا برای بازی در یک میدان سه‌بعدی، بلندگوهای overhead (بالای سر) مورد نیاز خواهند بود.

با این حال، از زمان معرفی این فناوری، صدای فراگیر دالبی اتموس نه تنها در سینماهای خانگی و تلویزیون‌ها پیاده‌سازی شده است، بلکه برخی از بلندگوهای استریو سنتی، هدفون و تلفن‌های هوشمند نیز هم‌اکنون از آن پشتیبانی می‌کنند. هر یک از آنها در هنگام رمزگشایی، از سیستم بلندگوهای overhead در سینما تقلید می‌کنند تا تجربه صدای فراگیر سه‌بعدی مجازی را ایجاد کنند.

نحوه فعال‌سازی ویژگی دالبی اتموس در گوشی‌های سامسونگ
فناوری دالبی اتموس در بسیاری از گوشی‌های سامسونگ که به بلندگوهای استریو مجهز هستند، تعبیه شده است. هم‌چنین این تکنولوژی از هدفون‌های متصل به این گوشی‌ها نیز پشتیبانی می‌کنند. با این وجود، ویژگی مذکور به طور پیش‌فرض فعال نیست. اما پس از فعال کردن آن، صدای فراگیرتر و غنی‌تری را از تماس‌های تلفنی، موسیقی و فیلم‌های پخش شده تجربه خواهید کرد.هم‌چنین سامسونگ ویژگی اتموس را برای پخش صدا در حین اجرای بازی بر روی سری گلکسی نیز بهینه کرده است. این فناوری صداهای پخش شده در هنگام بازی را با وضوح بالاتر و به صورت تقویت‌شده تولید می‌کند.

برای فعال کردن فناوری دالبی اتموس در گوشی های سامسونگ مراحل زیر را دنبال کنید:
وارد بخش Settings شوید.
گزینه “Sound and Vibration” را انتخاب کنید، سپس روی عبارت “Sound Quality and effects” ضربه بزنید. برای گوشی‌های قدیمی گلکسی نیز گزینه “Advanced sound settings” را انتخاب کرده و سپس روی عبارت “Sound Quality and effects” ضربه بزنید.
در بخش “Sound quality and effects” گزینه Dolby Atmos را فعال کنید.

به طور پیش‌فرض، دالبی اتموس صدا را بسته به آنچه در حال پخش است، به طور خودکار بهینه می‌کند. با این حال اگر می‌خواهید این قابلیت را به صورت دستی کنترل کنید، می‌توانید از میان حالت‌های فیلم، موسیقی یا صدا، گزینه مورد نظر خود را انتخاب کنید. هم‌چنین می‌توانید گزینه Dolby Atmos for gaming که برای بازی‌ها طراحی شده را در پایین کلید Dolby Atmos پیدا کنید. با فعال کردن این گزینه نیز می‌توانید صدای گیم‌پلی را با وضوح دقیق‌تری دریافت کنید.رابط کاربری One UI سامسونگ هم‌چنین دارای دکمه اختصاصی Dolby Atmos در قسمت اعلانات است. برای روشن یا خاموش کردن سریع این ویژگی، نوار نوتیفیکیشن را به سمت پایین بکشید. اگر این گزینه قابل رویت نبود، روی منوی سه نقطه در بالا ضربه بزنید و آن‌را به قسمت اعلان بکشید.
برچسب ها: سامسونگ
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها