به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۰۱:۵۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۸/۰۶ ساعت ۱۰:۱۹
کد مطلب : ۳۶۶۰۰۸

4نشانه پروتئین بیش از حد در موها

4نشانه پروتئین بیش از حد در موها
گروه علمی: تماس بیش‌ازحد موها با هر چیزی می‌تواند آسیب‌زا باشد، حتی اگر با پروتئین‌درمانی برای موها یا محصولات مراقبت از موی سرشار از پروتئین مواجه باشیم. پس اگر از چنین محصولاتی استفاده می‌کنید یا چندین بار پروتئین‌درمانی برای موها انجام داده‌اید اما موهای شما خشک و شکننده هستند، بهتر است در برنامه مراقبت از موهای خودتان تجدیدنظر کنید.اگرچه پروتئین درواقع یکی از عناصر کلیدی و اصلی مو است، اما تماس بیش‌ازحد آن با موها می‌تواند آسیب‌زا باشد. 
 
وجود پروتئین بیش‌ازحد در موها چه دلایلی دارد؟ 
اضافه‌بار پروتئین در موها زمانی اتفاق می‌افتد که در استفاده از محصولات مراقبت از موی سرشار از پروتئین زیاده‌روی کرده باشید. امروزه شامپوها، نرم‌کننده‌ها، ماسک‌ها و سرم‌های خاصی با غلظت کراتین بالا تولید می‌شوند، درحالی که تماس بیش‌ازحد فولیکول موها با این کراتین نهایتا از نفوذ آب به ساقه موها جلوگیری می‌کند و باعث خشکی و شکنندگی موها می‌شود. 

پس اگر احساس کردید که بافت موهای شما تغییر کرده است، احتمالا محصولات مراقبت از موی شما حاوی یک یا چند مورد از این ترکیبات هستند: پروتئین سویا، پروتئین ابریشم، کراتین، کلاژن هیدرولیزشده، پروتئین گندم هیدرولیزشده، پروتئین برنج هیدرولیزشده و اسیدهای آمینه.تجمع بیش‌ازحد پروتئین در موها می‌تواند روی همه انواع موها تاثیرگذر باشد، مخصوصا موهای کم‌تخلخل یا کم‌منفذ. موهایی که تخلخل یا منفذهای کمی دارند، نمی‌توانند به‌راحتی آب را جذب کنند و درنتیجه استفاده از محصولات پروتئین‌دار برای مراقبت از آنها می‌تواند نفوذ آب به تمامی قسمت‌های این موها را سخت‌تر کند و درنهایت باعث افزایش احتمال شکنندگی و خشکی موهای کم‌تخلخل شود. 

4 نشانه اضافه‌بار پروتئین در موها 
 1. موهای خشک و شکننده 
اضافه‌بار پروتئین در موها باعث خشکی و شکنندگی آنها می‌شود. برای تشخیص این حالت باید ابتدا چند تار مو را بکشید. اگر موها به‌هیچ‌وجه کش نیامدند و انعطاف نداشتند، یعنی احتمالا با اضافه‌بار پروتئین در موها مواجه هستید. 
2. احساس سفت شدن یا پوشالی شدن موها 
انگشتان خود را در میان موها فرو ببرید. اگر احساس کردید که موها زبر، خشن و شبیه به پوشال یا کاه هستند، احتمالا این مساله به اضافه‌بار پروتئین در موها برمی‌گردد. برای برطرف‌سازی این مشکل باید از نرم‌کننده‌های آبرسان غیرپروتئینی استفاده کنید و همچنین از نرم‌کننده‌های برپایه روغن برای تغذیه کردن و مرطوب کردن موها کمک بگیرید. 
3. تغییر اساسی در الگوی فری موها یا بافت موها 
اگر بافت موها یا الگوی فری موهای شما دچار تغییرات اساسی شده باشد، این تغییر می‌تواند به علت اضافه‌بار پروتئین در موها شکل گرفته باشد.
4. ازبین‌رفتن درخشش موها 
موهای سالم و درخشان به آبرسانی و رطوبت خاصی نیاز دارند. وقتی که موها به‌علت اضافه‌بار پروتئین دچار کم‌آبی شده باشند، درخشش طبیعی خودشان را هم از دست می‌دهند. 
برچسب ها: سلامت مو
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها