به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۸:۳۸
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۸/۰۶ ساعت ۱۷:۰۶
کد مطلب : ۳۶۶۱۴۳

واردات تراشه چین سقوط کرد

واردات تراشه چین سقوط کرد
گروه اقتصادی: در بحبوحه تنش‌های میان پکن و آمریکا و تداوم کمبود تراشه، واردات تراشه چین در سپتامبر ۱۲.۴ درصد کاهش یافت.به گزارش ایسنا، آمار گمرکی چین نشان داد این کشور، ماه میلادی گذشته ۴۷.۶ میلیارد قطعه تراشه در مقایسه با ۵۴.۳ میلیارد قطعه در سپتامبر سال ۲۰۲۱، وارد کرد. این آمار که به دلیل کنگره حزب کمونیست با تاخیر منتشر شد، منعکس کننده تداوم روند نزولی واردات تراشه است. چین در ۹ ماه نخست سال میلادی جاری، ۴۱۷.۱ میلیارد دستگاه تراشه وارد کرد که بر مبنای سالانه، ۱۲.۸ درصد کاهش داشت.
 
واردات تراشه چین در سال ۲۰۲۱ که تنش‌ها میان آمریکا و چین بر سر سیاست فناوری به اوج رسید و کمبود جهانی تراشه باعث شد بسیاری از شرکت‌ها در چین به انبار کردن قطعات اولیه بپردازند، افزایش پیدا کرد.آمار جداگانه منتشره از سوی اداره ملی آمار چین نشان داد، تولید داخلی تراشه در سپتامبر ۱۶.۴ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش یافت و به ۲۶.۱ میلیارد قطعه رسید. در ۹ ماه نخست سال ۲۰۲۲، تولید مجموعا ۱۰.۸ درصد کاهش یافت و به ۲۴۵ میلیارد قطعه رسید.

دستیابی به خودکفایی برای صنعت تراشه چین، یک اولویت اصلی در خط مشی پکن مانده است؛ به خصوص که واشنگتن همچنان پیشرفت صنعت نیمه‌رسانای چین را نشانه گرفته و اخیرا تحریم‌هایی را برای محدود کردن صادرات تراشه‌های پیشرفته و ابزارهای تولید تراشه به چین، اعلام کرده است.بر اساس گزارش رویترز، این تحریم‌ها باعث شده است شرکت‌های سازنده تجهیزات تراشه‌سازی خارج از آمریکا، فروش به شرکت‌های تراشه سازی چینی نظیر YMTC و SMIC و سازندگان تراشه‌های هوش مصنوعی، عرضه به شرکت‌های تامین کننده و لابراتوارها را متوقف کنند.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها