به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۷:۳۵
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۸/۰۶ ساعت ۱۷:۲۰
کد مطلب : ۳۶۶۱۵۱

جوزپ بورل: ایران باید تمام زندانیان را آزاد کند

جوزپ بورل
جوزپ بورل
گروه سیاسی: جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در حاشیه نشست کشورهای آمریکای لاتین درباره حمایت از زنان ایران و پرونده اتمی ایران گفت که فشارهای سیاسی بر تهران اعمال شده و اتحادیه اروپا خواهان پاسخگویی است. او از مقامات ایرانی خواست که اجازه تظاهرات مسالمت‌آمیز را بدهند و تمام زندانیان را آزاد کنند.
در همین حال، وزارت خارجه آلمان⁩ برای دومین بار سفیر جمهوری اسلامی را احضار کرد. محمود فرازنده پیش از این نیز احضار و‌ ‌ناخرسندی آلمان از سرکوب اعتراضات در ایران به وی ابلاغ شده بود. این در حالی است که هانس-اودو موتسل، سفیر آلمان در ایران روز پنجشنبه ۵ آبان (۲۷ اکتبر) از سوی علی باقری، معاون سیاسی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی احضار شد. باقری، اظهارات مقامات آلمانی در مورد اعتراضات مردمی در ایران را "تحریک اغتشاش و قانون‌شکنی" در ایران توصیف کرد و آن را "غیر قابل قبول" دانست. علی باقری گفت که جمهوری اسلامی نسبت به "رعایت حقوق بشر" و "حق اجتماع مسالمت" آمیز اهتمام می‌ورزد و کشورهای غربی را عامل "به خشونت کشاندن اجتماعات مسالمت‌آمیز" دانست. باقری همچنین حمله تروریستی به حرم شاه‌چراغ را "در امتداد تحرکات خشونت‌طلبانه و هرج و مرج طلبانه‌ای دانست که برخی کشورهای اروپایی و آمریکا حامی و مروج آن بود‌ه‌اند». سفیر آلمان نیز گفت "نظرات حکومت ایران را به مقامات ذیربط در برلین منعکس خواهد کرد".
پیشتر آنالنا بربوک، وزیر خارجه آلمان در یک رشتە توییت بە اعتراضات ضد حکومتی جاری در ایران واکنش نشان دادە و ضمن ”شجاعانه“ خواندن اعتراضات، گفتە بود: «رژیم (ایران) روز بە روز با خشونت بیشتری عمل می‌کند. ما پیشتر هم روابط خود را محدود کردە بودیم، اما با دولتی کە اینگونه غیر انسانی رفتار می‌کند، نمی‌توان روابط معمولی داشت. ما روابط خود را با شرایط روز منطبق خواهیم کرد.»
برچسب ها: جوزپ بورل
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها