به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۶
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۸/۰۶ ساعت ۱۹:۱۷
کد مطلب : ۳۶۶۱۶۶

مهران مدیری: اگر از من متنفرید قابل احترام است!

مهران مدیری: اگر از من متنفرید قابل احترام است!
گروه هنری: مهران مدیری، بازیگر سینما و تلویزیون، با انتشار یک یادداشت شایعه سفر به دوبی برای دستگیری علی کریمی را تکذیب کرد. او نوشت: «من این ۶ روز را در وین بودم. این فیلم‌نامه با یک پایان شگفت‌‌ انگیز تعقیب و گریز و عملیات بر روی قایق‌های تندرو خاتمه یافت. چه اتفاقی می‌افتد؟ آن پشت چه خبر است؟ اگر از من متنفرید قابل احترام است.»
متن کامل یادداشت مدیری را در ادامه بخوانید:
"ساعت ۳ نیمه شب جمعه ۶ آبان است که می‌ نویسم.
این نوشته دفاعیه نیست، دلنوشته است‌. دلنوشته‌ای غمگین و سرشار از حیرت.
می‌نویسم برای مردمی که بیش از سی سال برایشان شاید مهمترین و قطعا پربیننده‌ترین سریالهای طنز تلخ این کشور را ساخته‌ام‌. لذت را برده‌ام، رنجش را هم کشیده‌ام.
اما در حیرتم از این میزان کینه و دشمنی... از این همه سناریوهای حیرت‌انگیز، که نه از مردم، که از آدمهایی که نمی‌شناسم، تا به حال ندیدمشان و حتی صدایشان را هم نشنیده‌ام، بیرون می‌زند.
چه اتفاقی دارد می‌افتد؟ نمی‌دانم....
این‌ موجودات شریف کجا هستند؟ کجا زندگی می‌کنند؟ نمی‌دانم...
شغلشان چیست؟ نویسنده‌اند؟ منتقدند؟ سیاسی‌اند؟ نمی‌دانم...
فقط می‌پرسم شما شب‌ها راحت می‌خوابید؟ شما بعد از ۱۲۰ سال راحت می‌میرید؟ فرزندانتان که بزرگ شدند، برایشان از حقیقت می‌گویید؟
از شایعه کثیف چک ۳۰ میلیاردی شروع شد که طبیعی است، هر فیلم‌نامه‌ای نیاز به آغاز دارد.
با شایعه کثیف سفر ۶ روزه من به دبی ادامه پیدا کرد که من این ۶ روز در وین بودم، و فیلم‌نامه با یک پایان شگفت‌انگیز تعقیب و گریز و عملیات بر روی قایق‌های تندرو خاتمه یافت.
چه اتفاقی دارد می‌افتد؟ آن پشت چه خبر است؟
اگر از من متنفرید، به هر دلیلی که باشد، قابل احترام است، چرا که از اندیشه‌تان سرچشمه می‌گیرد، اما این میزان از ناجوانمردی در هیچ لغتنامه‌ای معنا نشده‌...
اما چیزی که غمگین ترم می‌کند، سکوت است. سکوت کسانی‌که این همه سال مرا می‌شناسند و هیچکس حرفی نزد.
در این چند روزی که مانند ده سال گذشت فقط خانواده و عزیزان، انبوهی از فن پیج های دوست داشتنی، چند نفر ار دوستان با معرفت و مردمی که در کوچه و خیابان هنوز اظهار لطف می‌کنند و دست تکان می‌دهند و با همه اندوه این روزها نگاهشان مهربان است، مرا به زندگی امیدوار نگه داشتند.
شاید بگویید در این روزهای کشور از خود حرف زدن خودخواهی است. بله این درست است اما همه این حرف‌ها از سر خستگی و دلشکستگی بود.
بعد از این باز هم بنویسید، باز هم بنویسید، باز هم بنویسید، قلمتان روی چشم.
دیروز دوستی از من پرسید خسته ای؟ گفتم بله. گفت از مردم؟ گفتم هرگز. گفت از کی؟ گفتم از خودم... من از مهران مدیری بودن خسته‌ام.
خدانگهدار"

ماجرا از چه قرار بود؟
دو هفته پیش، شایعه عجیبی درباره نقش مهران مدیری برای به تله انداختن علی کریمی در بندر فجیره امارات به یکی از داغ‌ترین موضوع‌های فضای مجازی تبدیل شد؛ شایعه‌ای که آن‌هم البته از هر دو طرف تکذیب شد. چندی پیش مهران مدیری با انتشار پُستی به ناآرامی‌های اخیر کشور واکنش نشان داده، اظهار کرده بود که به پخش هیچ فریمی از خودش از شبکه‌ای تلویزیونی تمایل ندارد. هر چند مدیری پیش از این هم در موقعیت‌هایی خاص با تلویزیون خداحافظی موقتی داشته و بعد به قاب تلویزیون بازگشته است اما اظهارات اخیر پیمان جبلی ـ رییس صدا و سیما ـ درباره مجریانی که مانند مدیری در پی وقایع اخیر اعلام کردند در تلویزیون فعالیت نخواهند داشت و اشاره تلویحی او به برنامه «دورهمی»، نشان می‌دهد حداقل تا مدتی شاهد حضور مهران مدیری در قاب تلویزیون نخواهیم بود.
اعلام دستمزد نجومی از صدا و سیما
موضع‌گیری اولیه مهران مدیری با واکنش‌های تندی از سوی اهالی صدا و سیما همراه شد؛ تا جایی که مدیرکل دفتر موسیقی صدا و سیما با انتشار مطلبی در توییتر، دستمزد بالا و آخرین دریافتی مهران مدیری را برای برنامه دورهمی پس از خداحافظی این مجری از تلویزیون در پی مرگ مهسا امینی، افشا کرد.  علیرضا قزوه نوشت: «آخرین دریافتی آقای برره یک روز قبل نطق تاریخی‌اش، ۳۰ میلیارد تومان از صدا و سیما بوده؛ بعضی‌ها از روی شکم‌سیری چه نطق‌هایی می‌کنند!» چندی پیش تهیه‌کننده دورهمی نیز در مصاحبه با رسانه‌ها اعلام کرده بود، مدیری دستمزدش را بابت تولید سری پنجم برنامه دورهمی به طور کامل دریافت کرده است و مطالبه‌ای از تهیه‌کننده یا سازمان صداوسیما برای این فصل ندارد.
موضع جدید و متفاوت مدیری
دورهمی در طول این مدت پخش نشد اما بعد از گذشت چند روز از اظهارات مهران مدیری، وی با انتشار ویدیویی در فضای مجازی عنوان کرد که مالکیت هر اثری که در صداوسیما ساخته برای خود تلویزیون است و درباره پخش یا پخش نشدنشان هم خود این رسانه تصمیم می‌گیرد. او همچنین با ابراز امیدواری برای در پیش بودن روزهای روشن و حال بهتر برای مردم ایران، بر حفظ تمامیت ارضی کشور تاکید کرده بود.
مدیری در تازه‌ترین ویدئویی که از خود منتشر کرده، گفته بود: «هر اثری را که در طول این سال‌ها ساختم، اعم از سریال یا هر نوع کار دیگری، خالق این آثار من هستم اما مالکش من نیستم. مالکیت هر اثری که در تلویزیون ساخته می‌شود، چه توسط من چه دیگران، با سازمان صداوسیماست و تصمیم برای پخش و پخش نشدن هر برنامه‌ای هم بر عهده صداوسیماست».
رویکرد سازمان در قبال ویدیوی جدید
پس از اظهارات اخیر مدیری، پیمان جبلی- رییس سازمان صدا و سیما - در مواجهه با پرسش خبرنگاران در حاشیه یک نشست، درباره رویکرد سازمان در قبال ویدیوی جدید اظهار کرد: «کار کردن در رسانه ملی چون خدمت به مردم و جامعه است و به دلیل نقش‌های متنوعی که سازمان در سرگرمی و آموزش دارد، کسی که بتواند برای این نقش‌ها کاری کند، باعث افتخار است. اگر کسی بخواهد از این فرصت که برایش فراهم شده است استفاده کند، قدمش روی چشم است و با تمام وجود از او استقبال می‌کنیم. اما اگر کسی قدر این فرصت را نداند یا نخواهد استفاده کند، خوب استعدادهای موجود در جامعه زیاد است. طبیعت کار در رسانه اقتضا می‌کند استعدادهای جدید دایم شناسایی شوند و به آنها عرصه داده شود.»
و اما شایعه عجیب درباره مهران مدیری و علی کریمی
حواشی این روزهای مدیری به ماجرای نقشه ربایش علی کریمی در امارات گره خورده که بنا بر ادعایی که ابتدا در فضای مجازی و سپس در رسانه‌های خارج از کشور منتشر شد، قرار بوده توسط مهران مدیری و با قرار ملاقات حضوری در شهر دُبی انجام شود! این موضوع به یکی از داغ‌ترین موضوع‌های فضای مجازی بدل شد. پس از چند ساعتی اما مشاور و مدیر برنامه‌های علی کریمی با انتشار توییتی اعلام کرد که هیچ تماسی از سوی مهران مدیری با کریمی برقرار نشده بود.
برچسب ها: مهران مدیری

۱۴۰۱/۰۸/۰۶ ۲۲:۰۲
دادا دوسداشته شدن شما. چشم بصیرت میخاد. که خیلیا ندارن (402452)
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۱/۰۸/۰۶ ۲۲:۴۲
هر چه کارهایی برای مردم انجام دادی در عوض پولش رو گرفتی ولی هیچ کس تحمل دیدن و شنیدن آدمهای وطن فروش خائن ندارد بلکه باید به سزای اعمالشان برسانید (402472)
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۱/۰۸/۰۶ ۲۳:۲۰
مردمی که ازتو وامثال تو متنفرند نظرشان نه تنها بلکه خودشان‌هم محترمند (402480)
۱۴۰۱/۰۸/۰۶ ۲۳:۳۷
آقای مدیری ما هنوز هم شما را دوست داریم و تشکر می کنیم بابت لحظات خوبی که برای ما ساختی (402483)
۱۴۰۱/۰۸/۰۷ ۰۱:۱۰
مهران دوستت داریم، همه خسته ایم (402501)
۱۴۰۱/۰۸/۰۷ ۰۵:۳۳
آقای مدیری مردم بازیگر نیستند .افکار عمومی هم مهندسی بشو نیست .این بازی های بازیگران وسیاست بازان اثر کوتاه مدت دارد .مردم سره را از ناسره خوب می شناسند (402514)
۱۴۰۱/۰۸/۰۷ ۰۶:۴۸
شکمتون سیر شده .... (402520)
منصور
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۱/۰۸/۰۷ ۰۶:۵۰
آقای مدیری شما خودت یک منتقد کاردان هستید (402521)
محسن
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۱/۰۸/۰۷ ۱۲:۰۳
تنفر که چه عرض کنیم فقط می دانم اگر صدا وسیما بدل وبخشش نمی کرد و شما را ه نمی داد پول هنگفت تو جیب شما نمی کرد که بیت المال است هیچ کس شما را نمی شناخت و داخل پارک ها قدم می زدید صدا سیما در این رابطه مجرم است (402598)
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها