به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ - ۲۱:۰۴
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۸/۰۷ ساعت ۱۰:۰۱
کد مطلب : ۳۶۶۲۰۴

حمله به همسر نانسی پلوسی در خانه خود

حمله به همسر نانسی پلوسی در خانه خود
گروه بین الملل: پل پلوسی، همسر رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، در سانفرانسیسکو با چکش مورد حمله قرار گرفت. بر اساس گزارش رسانه‌های آمریکایی، مهاجم پیش از دستگیری فریاد زده است "نانسی کجاست؟" مشخص نیست این اقدام انگیزه سیاسی داشته یا خیر.
دفتر رئیس مجلس نمایندگان آمریکا اعلام کرد یک مهاجم  وارد خانه پلوسی در سانفرانسیسکو شده و به پل پلوسی، همسر او حمله کرده است.پل پلوسی ۸۲ ساله بعد از این حمله به بیمارستان منتقل شد. حال او مساعد گزارش شده و ضارب نیز در اخیار پلیس است. در زمان حمله نانسی پلوسی در واشنگتن بود.
نیویورک تایمز به نقل از ویلیام اسکات رئیس پلیس گزارش داد که مرد ضارب با چکش به پل پلوسی حمله کرد. افسران پلیس در زمان حضور در محل، پلوسی و مهاجم را دیدند که درگیر شده بودند. مهاجم با چکش به ماموران نیز حمله کرد ولی خلع سلاح شد. هنوز مشخص نیست که آیا این اقدام انگیزه سیاسی داشته یا خیر. پلیس کنگره آمریکا گفته که در تحقیقات اداره پلیس سانفرانسیسکو و اف‌بی‌آی  شرکت می‌کند. برخی شبکه‌های خبری از جمله CNN و CBS و نیویورک تایمز به نقل از یک منبع که نامش فاش نشده گزارش دادند مهاجم به دنبال نانسی پلوسی بوده و چند بار فریاد زده "نانسی کجاست؟".حمله به خانه شخصی نانسی پلوسی حدود یک هفته و نیم قبل از برگزاری انتخابات میان دوره‌ای کنگره در ۸  نوامبر رخ داده است.نانسی پلوسی که حوزه انتخابیه او در سانفرانسیسکو است، یکی از قدرتمندترین سیاستمداران ایالات متحده محسوب می‌شود. او به عنوان رئیس مجلس نمایندگان، پس از بایدن و معاون او کامالا هریس، سومین سیاستمدار قدرتمند آمریکا به حساب می‌آید.
با این حال گفته می‌شود که او احتمالا پست خود را از دست می‌دهد.. طبق نظرسنجی‌ها، جمهوری‌خواهان مخالف می‌توانند اکثریت مجلس نمایندگان را به دست آورند.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها