به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۸/۰۸ ساعت ۱۷:۵۳
کد مطلب : ۳۶۶۵۳۵

جزییات بازداشت توماج صالحی در استان چهار محال‌ و بختیاری

گروه هنری: پس از آن‌که برخی خبرگزاری‌های داخلی از بازداشت توماج صالحی، خواننده معترض، خبر دادند و ادعا کردند او هنگام «خروج غیرقانونی از مرزهای غرب کشور دستگیر شد»، حساب کاربری او در توئیتر و دایی او اعلام کردند او را در استان چهارمحال و بختیاری دستگیر کرده‌اند.
جزییات بازداشت توماج صالحی در استان چهار محال‌ و بختیاری
صبح امروز خبرگزاری «دانشجو»، (خبرگزاری‌ بسیج دانشجویی)، ضمن اعلام این خبر، عکسی را هم از این خواننده معترض منتشر کرد که با یک چشم‌بند داخل یک ماشین دیده می‌شود.  ساعتی بعد حساب توماج صالحی در توئیتر ضمن رد ادعای بازداشت او «هنگام خروج از مرز»، تصویری از پیام قبلی صالحی به گرداننده حسابش را هم منتشر کرد که در آن توصیه‌های او برای بعد از بازداشت دیده می‌شود. این حساب کاربری دقایقی پس از انتشار این دو پیام از دسترس خارج شد.
هم‌زمان، اقبال اقبالی، دایی توماج صالحی، نیز با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد توماج «در گِردبیشه بختیاری بود که از ساعت چهار و نیم بامداد از مشاهده موارد مشکوک در اقامتگاه مخفی خود خبر داد و پس از آن ارتباط قطع شد و همسایه‌ها از دستگیرشدن او تعدادی از دوستانش خبر دادند». گِردبیشه روستایی از توابع بخش گندمان شهرستان بروجن در استان چهارمحال و بختیاری ایران است.
برخی کاربران توئیتر  نوشته‌اند که علی‌رغم زمان بازداشت در تاریکی و ساعت انتشار خبر در بامداد امروز، عکس منتشرشده هنگام روز را نشان می‌دهد. برخی کاربران نیز نشانه‌های دیگری را در مورد ساختگی بودن این عکس مطرح کرده‌اند. همچنین گفته می‌شود عکس منتشرشده از بازداشت توماج نیز مربوط به یکی از کلیپ‌های سروده‌های سال گذشته او می‌باشد. بعدازظهر امروز یکشنبه خبرگزاری میزان، وابسته قوه قضاییه، به‌نقل از سید محمد موسویان، دادستان اصفهان، خبر بازداشت توماج صالحی را تأیید کرد و عنوان کرد او «در ایجاد اغتشاشات و دعوت و تشویق به اغتشاش و آشوب‌های اخیر در استان اصفهان و در شهرستان شاهین‌شهر نقش کلیدی داشته است». 
به‌گفته این مقام قضایی، توماج صالحی «با نیابت قضایی در یکی از استان‌های کشور دستگیر شد و در حال حاضر با صدور قرار تحت نظر شعبه بازپرسی قرار دارد و پس از بررسی کامل پرونده برای محاکمه به دادگاه ارجاع خواهد شد». توماج صالحی، خواننده رپ اهل شاهین‌شهر اصفهان که محل زندگی‌اش مخفی بوده و در جریان اعتراضات سراسری پیام‌های بسیاری را در حمایت از مردم منتشر کرده است، دو روز پیش خطاب به مقامات امنیتی شاهین‌شهر نوشته بود اگر تا نیمه‌شب معترضان بازداشتی این شهر را آزاد کنند، روز بعد خود را تحویل نیروهای امنیتی خواهد داد. صالحی ۲۱ شهریور پارسال و در پی انتشار چند ترانه اعتراضی در خانه‌اش بازداشت و چند روز بعد با قرار کفالت آزاد شده بود. خود او در بهمن‌ پارسال خبر داده بود که دادگاه درباره «اتهامات توهین به رهبری و تبلیغ علیه نظام» رأی به جریمه نقدی و شش ماه حبس تعلیقی داده است.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها