به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۸/۰۹ ساعت ۱۱:۳۶
کد مطلب : ۳۶۶۶۳۴

سیگنال نرخ تورم به قیمت دلار در تهران

سیگنال نرخ تورم به قیمت دلار در تهران
گروه اقتصادی: بازار ارز تهران بیش از ۲۰ روز است که شاهد یک مسابقه است. طناب کشی نهاد مرکزی بازارساز با معامله گران افزایشی نرخ دلار همچنان ادامه دارد.

پافشاری بازارساز در منطقه حساس
بازیگران ارزی در دهه دوم و سوم مهر ماه در تلاش برای عبور از مرز ۳۲ هزار و ۸۰۰ تومان بودند، اما بازاساز با تزریق عرضه در مقابل این امر معامله گران پافشاری کرد و توانست نرخ ارز را کنترل کند.

معامله گران دلار عقب رانده شدند
در هفته اول آبان ماه معامله گران توانستند خود را به مرز ۳۳ هزار تومان برسانند با این حال با عقب نشینی نرخ دلار در هرات و قدرت نمایی بازارساز، معامله گران افزایشی از مرز مذکور عقب رانده شدند.

سرنوشت مبهم برجام در بازار دلار
برخی از تحلیلگران ارزی معتقدند که سرنوشت برجام مدت زمان زیادی است که در هاله‌ای از ابهام است و پاس کاری تحریمی مهره‌های اصلی برجام ممکن است بر روند مذاکرات هسته‌ای اثر بگذارد و توافق ایران و غرب را با چالش روبرو سازد.

سوخت دهی نرخ حواله درهم به بازار دلار
از سوی دیگر نرخ حواله درهم سوخت کافی را برای پرواز دلار فراهم کرده است. نرخ برابری درهم به دلار بالای مرز ۳۳ هزار تومان قرار دارد و همین امر بر روی انتظارات صعودی برای نرخ دلار اثر گذاشته است.

عدم اطمینان معامله گران دلار به حوادث اخیر
برخی از تحلیلگران ارزی معتقدند به نظر می‌رسد حمله تروریستی اخیر در شیراز و تداوم تجمعات در کشور احساس نااطمینانی از شرایط آینده در میان معامله گران محتاط را پررنگ‌تر کرده است و آن‌ها ممکن است تصمیم بگیرند کمی خرید‌های ارز و سکه خود را بیشتر کنند.

سیگنال نرخ تورم به قیمت دلار در تهران
از سوی دیگر بازیگران ارزی با اشاره به نرخ تورم می‌گویند تعدیل نرخ دلار آنچنان دور از ذهن نبوده و این ارز در راستای همراهی با نرخ تورم پتانسیل افزایش قیمت‌های بیشتر را نیز دارد.

نوسان محدود قیمت دلار در معاملات یکشنبه
نرخ دلار در معاملات نقدی دیروز نسبت به اولین روز هفته نوسان محدودی را تجربه کرد. هر برگ اسکناس آمریکایی روز یکشنبه در محدوده ۳۲ هزار و ۹۰۰ تومان به فروش رسید.

نرخ دلار دوباره مرز ۳۳ را لمس کرد
در معاملات پشت خطی دیشب نرخ دلار مرز ۳۳ هزار تومان را لمس کرد. برخی از معامله گران با استناد به افزایش قیمت دلار در بازار شبانه از احتمال صعود دلار در بازار امروز دوشنبه ۹ آبان ماه سخن گفتند.

طناب کشی بر سر نرخ دلار ادامه دارد؟
با این حال عده‌ای از فعالان بازار با اشاره به پیشینه نرخ دلار در چند وقت گذشته معتقدند که احتمال تداوم طناب کشی بازار ساز و معامله گران و به تبع آن تداوم نوسان اندک نرخ دلار در بازار امروز ۹ آبان ماه وجود خواهد داشت.
مرجع : اقتصاد نیوز
برچسب ها: قیمت دلار
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها