به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۸/۰۹ ساعت ۱۲:۵۶
کد مطلب : ۳۶۶۶۶۴

نباید اجازه قداست زدائی از ارزش‌های دینی را داد

نباید اجازه قداست زدائی از ارزش‌های دینی را داد
گروه سیاسی:وزیر کشور عمل به فریضه جهاد تبیین را در "تقویت اعتماد و سرمایه اجتماعی" موثر و مهم دانست و از دستگاه‌ها و سازمان‌های ذیربط خواست تا با عمل به وظایف و رسالت قانونی شان به برقراری هر چه قوی‌تر آرامش و ثبات در کشور کمک کنند.
 احمد وحیدی  در نشست شورای اجتماعی کشور خواستار مشخص شدن جدول اقدامات دستگاه‌ها در حوزه تقویت سرمایه اجتماعی شد و گفت: کلام الله مجید است که اگر مومن به قدر وسع و استطاعت خود بکوشد خداوند کمک خواهد کرد و برای همین باید با تمام ظرفیت وارد میدان شویم.
 در مدارس و دانشگاهها بایستی گفت و گو و مفاهمه بیش از گذشته دنبال شود و در این عرصه از انسان های عالم، خوش بیان و موثر بهره بگیریم. البته سهم معلمان و مدیران مدارس بسیار مهم است و باید با مسئولیت شناسی به نقش خطیرشان در کمک به مدیریت فضای مدارس عمل کنند.
وزیر کشور بر توجه به جنگ شناختی دشمن در شرایط کنونی تاکید و خاطر نشان کرد: دشمن در جنگ شناختی و روایت‌ها اعتماد مردم را نشانه گرفته است و مدام با انتشار اخبار دروغین سعی در انحراف افکار عمومی دارند.لازم است با ابتکار عمل اجازه روایت سازی دروغین را به جریان نفاق و معاند ندهیم.
جانشین رئیس جمهوری در شورای اجتماعی کشور تاکید کرد: عمل به فریضه جهاد تبیین می تواند نقش موثری در اعتماد سازی و همچنین خنثی سازی نقشه های شوم دشمنان داشته باشد.
وحیدی به موضوع هویت دینی و اسلامی در میان جوانان و دانشجویان هم اشاره کرد و گفت: نباید اجازه ترویج توهین و قداست زدائی از ارزش های دینی داد و در این عرصه دستگاهها و نهادهای ذی ربط باید به وظیفه شان عمل کنند.
وی مشارکت اجتماعی با رویکرد محله محوری را ضروری دانست و افزود: در این خصوص از ظرفیت مساجد و محلات باید بیشترین بهره برداری انجام شود.
وزیر کشور الگوی مساجد مدرسه محور را برای کودکان به عنوان زمینه ای برای تقویت تربیت دینی یاد کرد و ادامه داد: این ظرفیت ها بایستی به صورت جدی دنبال شود.
وحیدی اطلاع رسانی و روشنگری افکار عمومی را مهم دانست و تصریح کرد: در این خصوص باید ایده‌ها و راهبردهای سازنده به صدا و سیما ارائه شود و این آمادگی در مدیریت صدا و سیما هم برای اخذ نظرات کارگشا وجود دارد.

 
برچسب ها: وزیر کشور
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها