به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۰:۱۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۸/۰۹ ساعت ۱۳:۵۸
کد مطلب : ۳۶۶۶۹۴

آیا رفتن به رختخواب با مو‌های خیس مضرر است؟

آیا رفتن به رختخواب با مو‌های خیس مضرر است؟
گروه علمی: با توجه به اینکه محیط گرم و مرطوب بستر مناسبی برای رشد باکتری‌ها و قارچ‌ها است رفتن به رختخواب با مو‌های خیس برای مو‌های شما و سلامت کلی شما مضر است.بنابراین رفتن به رختخواب با موهای خیس ممکن است به طور بالقوه منجر به عفونت‌های باکتریایی و قارچی شود. برخی از روش‌های مراقبت از مو مانند حالت‌دهنده عمیق شبانه شما را ملزم می‌کند که با موهای خیس به رختخواب بروید. حال بیایید به برخی از خطرات رفتن به رختخواب با موهای خیس و همچنین زمانی که خوب است با موهای خیس به رختخواب بروید نگاهی بی‌اندازیم.

خوابیدن با موهای خیس چه مضرراتی دارد؟
عفونت‌های قارچی:
عفونت‌های قارچی مانند کرم حلقوی بیشتر در افرادی که با موهای خیس می‌خوابند تأثیر می‌گذارد. رفتن به رختخواب با موهای خیس محیطی مرطوب و گرم ایجاد می‌کند که محل نگهداری قارچ‌ها و باکتری‌ها است. علاوه بر این خوابیدن با موهای خیس می‌تواند باعث تحریک پوست شود که ممکن است باعث خارش پوست سر شما شود.

 شکستگی مو:
موهای خیس بسیار بیشتر از موهای خشک در برابر شکستن آسیب پذیر هستند زیرا تارها ضعیف‌تر و نرم‌تر هستند. بنابراین اصطکاک ناشی از خوابیدن با موهای خیس باعث شکستگی بیشتر مو و در نتیجه ریزش مو می‌شود.

گره خوردن مو:
هنگامی که با موهای خیس می‌خوابید احتمالاً گره خوردن بیشتری را تجربه خواهید کرد زیرا موها انعطاف پذیر هستند.

 وجود مو روی بالشت‌ها:
رفتن به رختخواب با موهای خیس نه تنها ناراحت کننده است بلکه به رختخواب شما نیز آسیب می‌رساند و در طولانی مدت باعث رشد کپک روی بالشت‌ها می‌شود.

چگونه با موهای خیس راحت بخوابیم؟
از شامپوی مناسب استفاده کنید:
فاکتور مهمی که باید در هنگام انتخاب شامپو در نظر بگیرید استفاده از یک شامپوی نرم‌کننده حاوی کلاژن یا گلیسیرین است تا موهایتان را مرطوب، محافظت شده و سالم نگه دارد.

 از نرم کننده استفاده کنید:
نرم کننده مو باعث تقویت مو می‌شود و از آنجایی که خواب با موهای خیس آن را در معرض آسیب‌های فیزیکی قرار می‌دهد استفاده از نرم کننده مو باعث محافظت از مو و حفظ سلامت آن می‌شود.

 موها را مرطوب نگه دارید:
استفاده از مرطوب کننده روی موهای خیس باعث می‌شود موها در طول شب مرطوب بمانند. برخی از مرطوب کننده‌های خوب عبارتند از روغن نارگیل و آرگان.

موهای خود را بپوشانید:
برای اینکه هنگام خواب با موهای خیس راحت باشید موهای خود را با کلاه ابریشمی یا ساتن بپوشانید. این باعث می‌شود تا رشته‌های مو آسیب نبینند و در عین حال از گره خوردن جلوگیری می‌کنند.

 از بالشت ابریشمی استفاده کنید:
روبالشتی ابریشمی بسیار توصیه می‌شود زیرا به مو اجازه تنفس می‌دهد و در نتیجه از تعریق زیاد که باعث رشد قارچ‌ها می‌شود جلوگیری می‌کند. با جلوگیری از تعریق سر از موخوره جلوگیری می‌کند و در نتیجه از مو محافظت می‌کند.

 روکش بالشت خود را اغلب عوض کنید:
تعویض مکرر این روبالشی‌ها برای جلوگیری از ایجاد بستری برای رشد باکتری‌ها و قارچ‌ها بسیار مهم است.

نتیجه‌گیری:
مضرات رفتن به رختخواب با موهای خیس بیشتر از معایب آن است. اگر می‌توانید همیشه سعی کنید با موهای خشک به رختخواب بروید. برخی از روش‌های مراقبت از مو مانند حالت‌دهنده‌ها بسیار حس شادابی و خوش حالتی به موها می‌دهند. بنابراین اگر باید با موهای خیس می‌خواهید بخوابید مطمئن شوید که آن‌ها را خشک کرده‌اید و آب اضافی آنها را گرفته‌اید.
مرجع : نی نی سایت
برچسب ها: سلامتی مو
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها