به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۸/۰۹ ساعت ۱۴:۲۰
کد مطلب : ۳۶۶۷۰۱

تاثیر واردات بی رویه کالا بر اشتغال کارگران

تاثیر واردات بی رویه کالا بر اشتغال کارگران
گروه اقتصادی: یک فعال کارگری، واردات بی‌رویه کالا را در تولید داخلی و اشتغال نیروهای کار موثر خواند و گفت: در بحث ایجاد اشتغال می توانیم مزیت‌های استانی را شناسایی و بر اساس ظرفیت‌های هر منطقه طرح‌های اشتغال را اجرا کنیم.به گزارش ایلنا، رحمت الله پورموسی درباره اولویت قرار دادن مقوله اشتغال توسط دستگاه‌ها، گفت: اشتغال همواره یکی از دغدغه‌های جدی دولت‌ها و وزارت کار بوده است و سیاستگذاری‌های متعددی برای ایجاد اشتغال و مهار بیکاری در کشور دنبال شده است اما معتقدم تحقق این هدف نیازمند آماده کردن بسترها و زیرساخت‌های لازم است.
 
وی افزود: اگر زیرساخت‌ها فراهم شود، مقوله اشتغال هم درست می‌شود ولی زیرساخت‌های بسیاری برای این کار لازم است. اگر می‌خواهیم سیاست‌های اشتغال در کشور جواب بدهد، باید اول مشکلات زیرساختی را حل کنیم.
پورموسی در عین حال واردات بی‌رویه کالا را در افزایش بیکاری موثر دانست و گفت: با ورود بی‌رویه کالاهای خارجی، کارخانه‌ها دچار مشکل می‌شوند چون تولید به تدریج کاهش می یابد و کارگران بسیاری از کار بیکار می‌شوند.

این فعال کارگری بر لزوم حمایت از کارفرمایان و تولیدکنندگان تاکید کرد و گفت: بحث عوارض، مالیات‌ها، هزینه‌های انرژی و بیمه از جمله موضوعاتی هستند که در تولید داخلی و بازار کار و اشتغال تاثیرگذارند لذا معتقدم باید تولیدکنندگان را با مشوق های مالیاتی و بیمه‌ای، تامین مواد اولیه و پرداخت تسهیلات بانکی مورد حمایت قرار دهیم.
وی در پایان گفت: در بحث اشتغال می توانیم مزیت‌های استانی را شناسایی و امکان سنجی و بر اساس موقعیتها و ظرفیت‌های هر استان، طرح های اشتغال را اجرا کنیم
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها