به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۳:۱۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۸/۱۰ ساعت ۱۰:۳۷
کد مطلب : ۳۶۶۸۴۸

ماجرای عکس‌های خصوصی رستم قاسمی

ماجرای عکس‌های خصوصی رستم قاسمی
گروه سیاسی:  نام رستم قاسمی این روزها با حاشیه همراه شده است. مردی که با جلوس بر مسند وزارت نفت دولت احمدی‌نژاد بیش از همیشه به جامعه معرفی شد و پس از آن در معرض توجه قرار گرفت. روز گذشته تصاویری از رستم قاسمی، در سفری به کوالالامپور در فضای مجازی منتشر شده است. عکس‌هایی از همراهی یک زن جوان با رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی در فضای مجازی منتشر شده است. این عکس‌ها نخستین بار توسط یکی از خبرنگاران شبکه فارسی زبان انتشار یافته است. گفته‌ها حاکی از آن است که این تصاویر در سال 2011، دو سال پس از مرگ همسرش، زمانی که وی وزیر نفت دولت احمدی‌نژاد بوده است، گرفته شده است.
سایت اصولگرای پارسینه با تیتر «هویت زن همراه رستم قاسمی در داخل عکس‌ها اعلام شد»، نوشت: علی جعفری، مشاور و رئیس دفتر رستم قاسمی، وزیر راه و شهرسازی به تصاویری که اخیرا از قاسمی در فضای مجازی منتشر شده، واکنش نشان داد. جعفری در صفحه توییتری خود نوشت: «صرف‌نظر از اصالت عکس‌ها، انتشار عکس‌های خصوصی یک زن و شوهر با کدام مکتب اخلاقی سازگار است؟ برای اغراض سیاسی، شرافت و انسانیت را لجن‌مال نکنیم.».
همچنین روزنامه دولت در حالی از انتشار عکس‌های رستم قاسمی در کنار زن بی‌حجاب عصبانی است و آن را برای حمله به وزیر «انقلابی» و «مغرضانه» دانسته که در هفته‌های اخیر با وجود اعتراضات مردمی، از حجاب اجباری حمایت کرده است.
روزنامه ایران نوشت: دیروز در فضای مجازی و در اقدامی غیراخلاقی، عکس‌هایی با هدف حاشیه سازی درباره وزیر راه و شهرسازی منتشر شده است. قطع نظر از اصالت عکس‌ها، انتشار عکس‌های خصوصی یک فرد با چه هدفی جز اغراض کثیف سیاسی منتشر می شود.
نویسنده در ادامه تاکید کرده است: متأسفانه بارها و به کرات شاهد بوده‌ایم که برخی جریان‌های سیاسی و عناصر مرموز و معلوم الحال و به دور از اصول اولیه اخلاقی، اقدامات و تحرکاتی مغرضانه را علیه نیروهای پرکار و پرتلاش انجام می دهند که نشان دهنده بی‌اخلاقی‌های تمام ناشدنی است! هجمه‌ها و حملاتی که برخی نیروهای انقلابی را نشانه رفته است برای این است که تصویری ضدمردمی از آنها برای افکار عمومی ایجاد کنند که البته مردم به اخبار غیراخلاقی حساس هستند و تحت تاثیر قرار نمی گیرند.
رستم قاسمی ازدواج فامیلی داشته و سال‌ها پیش با یکی از اقوام دورش ازدواج کرده است. پدر زنش از روحانیون شهرری است. ثمره این ازدواج 4 فرزند دو دختر و دو پسر است که دخترش فاطمه قاسمی در انتخابات شورای شهر ثبت نام کرد. همسر رستم قاسمی در سال 86 پس از 5 سال بیماری سخت دار فانی را وداع گفت. رستم قاسمی اقداماتی داشته که نشان دهد به همسر مرحومش وفادار است مانند خرداد امسال که نوشت: « ‌ایام سالگرد وفات همسرم که می‌رسد، خاطرات مجاهدت‌ها و همراهی‌هایش در زمان دفاع‌مقدس دوباره برایم زنده می‌شود که چطور صبورانه برای فرزندانمان هم پدر بود و هم مادر پانزده سال گذشت؛ اما هنوز من مانده‌ام و یتیمیِ فرزندانی که جان و جهانشان مادر بود و هست. شادی روحش به فاتحه‌ای مهمانش کنید.»
حواشی منتشره درباره رستم قاسمی منحصر به خانواده او نیست. به عنوان نمونه در روز سوم بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی در مجلس (1 شهریور 1400) نوبت به رستم قاسمی رسید، در سخنرانی خود اشتباها سمت خود را به جای وزارت راه و شهرسازی، وزارت نفت گفت. او در سخنرانی‌اش اظهار داشت: 10 دستور را نوشته‌ام که در اولین روز از حضورم در وزارت نفت آن‌ها را در دستور کار قرار می‌دهم.» این اشتباه لفظی که موجب خنده حضار و تذکر به او شد، به وزیر نفت بودن رستم قاسمی در دولت احمدی‌نژاد برمی‌گردد.
15 خرداد 1401 رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی در پاسخ یک مخاطب درباره سمت او طی توییتی نوشت: «‌در واقع من نوکر شما مردم عزیز هستم.»فروردین 1400 هم خبری مبنی بر ترور ناموفق رستم قاسمی (به عنوان معاون اقتصادی نیروی قدس سپاه) در لبنان توسط موساد منتشر شد. گفته می‌شود طرح ترور او با همکاری سازمان اطلاعات ترکیه لو رفته است. علت ترور او را نیز نقش اقتصادی ایشان در دور زدن تحریم‌ها بیان کرده‌اند.
اردیبهشت 98 وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد 16 شرکت، 10 شخص و 11 نفتکش را به فهرست تحریم‌ها علیه ایران اضافه کرده است. رستم قاسمی در این لیست جزو تحریم شده‌ها قرار گرفته است. در این بیانیه آمده است: رستم قاسمی برای اداره شبکه خود متکی به مقامات و همکاران مورد اعتماد خود از جمله پسرش مرتضی قاسمی است. مرتضی قاسمی به نهایی کردن قراردادهای نفتی این شبکه کمک کرده است.
12 اسفند 1400 رستم قاسمی گفت: هم اکنون بیش از 800 هزار واحد از نهضت ملی مسکن در کشور در حال ساخت است و تا پایان سال این تعداد به یک میلیون واحد می‌رسد. ساخت یک میلیون مسکن در سال واکنش‌های زیادی داشت. محمد مهاجری فعال سیاسی اصولگرا نوشت: «برادر عزیز! یک کلمه راست و حسینی به مردم بگویید وعده احداث یک میلیون خانه امکانش از اول هم وجود نداشت.»
یکی از موضوعات که در دولت سیزدهم نام او را بر سر زبان‌ها انداخت به بازداشت مشاورش مربوط بود. اما طی چند بیماری رستم قاسمی و دستگیری مشاور عالی وزیر راه از دیگر حواشی اهالی پاستور بود. هرچند اعلام شد که وزیر زیر تیغ جراحی رفته است؛ اما یک نماینده مجلس فاش کرد که موضوع کمردرد رستم قاسمی از همان روزی اتفاق افتاد که بازداشت قاسم مکارم صورت گرفت. اردشیر مطهری نماینده گرمسار در توئیتی فاش کرده بود که موضوع کمر درد رستم قاسمی از همان روزی اتفاق افتاد که بازداشت قاسم مکارم صورت گرفت او نوشته بود: «شنیدید میگن مشاور عالی و بازرس ویژه رستم قاسمی بازداشت شد؟! ماموران وزارت اطلاعات، قاسم مکارم شیرازی را دقیقا سر قراری که برای دریافت رشوه به صورت یورو ترتیب داده بود، دستگیر کرده‌اند. از آن روز هم رستم قاسمی کمردرد گرفته، بستری شده.» اردشیر مطهری مدعی می‌شود که در این پرونده نام‌های دیگر، از جمله فرزند او نیز مطرح هستند. قاسم مکارم همان مشاور عالی وزیر راه بود که بنا به روایت‌ها از سوی وزارت اطلاعات در زمان دریافت رشوه یورویی بازداشت شد. رستم قاسمی اما بعد از چند روز سکوت در واکنشی گرچه بازداشت را تأیید کرد اما گفت از علت بازداشت مشاورش بی‌اطلاع است.

 
برچسب ها: رستم قاسمی

۱۴۰۱/۰۸/۱۱ ۰۸:۳۸
یاد و خاطره خانم آزاده نامداری گرامی باد (403040)
جمیله
United States
۱۴۰۱/۰۸/۱۲ ۰۸:۳۷
بی حجابی بده، (403132)
جمیله
United States
۱۴۰۱/۰۸/۱۲ ۰۸:۳۷
بی حجابی بده، (403133)
۱۴۰۱/۰۸/۱۲ ۰۸:۳۸
بیچاره مهسا (403134)
۱۴۰۱/۰۸/۱۲ ۰۸:۳۸
بیچاره مهسا (403135)
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها