به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۲:۲۵
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۸/۱۰ ساعت ۱۵:۵۹
کد مطلب : ۳۶۶۹۵۰

انهدام ۲ باند بزرگ سرقت گوشی

انهدام ۲ باند بزرگ سرقت گوشی
گروه حوادث:رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ از انهدام ۲ باند بزرگ سرقت و دستگیری ۱۰ مالخر خبر داد.به گزارش ایلنا،سرهنگ علی ولیپور گودرزی، رییس پلیس آگاهی تهران بزرگ در نشست خبری خود با اشاره به کشف باند بزرگ سرقت گفت: اولین باندی که توسط پایگاه یازدهم کشف شده، باند سرقت خشن و قاپ زنی بود و ۴ سارق که اقدام به قاپیدن گوشی های مردم می کردند شناسایی و دستگیر شدند. این سارقان اگر مردم مقاومت می کردند با چاقو آنها را تهدید می‌کردند و گوشی و سایر وسایل همراه آنها را می‌بردند.
 
وی ادامه داد: همچنین۱۰ مالخر در چرخه مالخری بوده و علاوه بر همکاری با این سارقان با سارقان دیگر نیز همکاری می کردند و اموال مسروقه را به کشورهای همسایه ارسال می کردند که آنها نیز شناسایی و دستگیر شدند.رئیس پلیس آگاهی پایتخت گفت: در بازرسی از مخفیگاه این مالخران ۱۸۰ دستگاه گوشی کشف و ضبط شده است این سارقان نیز به ۵۰ فقره سرقت اعتراف کرده اند و تعداد زیادی شکات شناسایی شده اند. همچنین دو دستگاه لب تاپ که توسط آنها شماره گوشی را تغییر می دادند کشف شده است.

سرهنگ ولیپور گودرزی تصریح کرد: اولویت پلیس علاوه بر شناسایی سارقان اشراف بر مالخران است علاوه بر پایگاه‌ها، اداره ای مجزا در پلیس آگاهی راه اندازی شده و در مناطقی که اموال مسروقه خرید و فروش می شود با همکاری پلیس اماکن این محل ها بازدید می شود.وی با اشاره به شناسایی و انهدام دو باند سرقت ادامه داد: دو باند سارق منزل با خودروی پژو ۲۰۶ و ۲۰۷ و تغییر پلاک خودرو به درب منازل مراجعه کرده و خانه های خالی از سکنه را شناسایی و از طریق تخریب در و بالکن رویی اقدام به سرقت کرده اند. که این باند منهدم و از آن یک قبضه سلاح کلت کمری کشف و ضبط شده است با همکاری قوه قضاییه با جدیت با آنها برخورد می‌شود این سارقان در حال حاضر به صورت بازداشت موقت در اختیار پلیس هستند.وی ادامه داد: این سارقان تاکنون به ۸ فقره سرقت اعتراف کردند و ۴ مالباخته شناسایی شده است.او با بیان اینکه سارقان سابقه دار هستند، گفت: حوزه فعالیت شمال و مرکز شهر است و توسط پایگاه سوم این عملیات انجام شده است.
برچسب ها: حوادث ایران
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها