کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

تاریخ در حال تحریف شدن است

منتقدان نفوذی خوانده می‌شوند تا راحت‌تر بشود آن‌ها را سرکوب کرد

13 آبان 1401 ساعت 19:57


گروه سیاسی: یک نماینده سابق مجلس می‌گوید: از زمان مرگ مهسا امینی، متاسفانه مسئولان عالی و امنیتی کشور مدبرانه عمل نکردند و سرسری از کنار آن رد شدند و این اتفاق دردناک را به یک فاجعه ملی تبدیل کردند که اگر رصد رسانه‌های خارجی را رصد کنید، زنجیره انسانی در حمایت از ایران در خارج از کشور تشکیل و با حیثیت کشور بازی شده است.

غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی به سایت رویداد24 گفت: در عرصه‌های دیگر هم وضع به همین شکل است؛ شما بازداشت دانشجویان را ببینید. دانشگاه محل علم و اندیشه است و باید به آن احترام گذاشته شود. برخی رفتار‌های دانشجویان را نمی‌پسندم. ولی برخورد سرکوب‌گرایانه، بازداشت کردن و رفتار امنیتی با مکانی که محل فکر و اندیشه است، نتیجه معکوس می‌دهد. چه خوب می‌شد اگر وزیر علوم جدی‌تر ورود می‌کرد و صدای دانشجویان را می‌شنید تا کشور وارد این فاز نمی‌شد. رهبری بحث کرسی‌های آزاداندیشی را مطرح کردند، اما جدی گرفته نشد و دانشجویان با رفتار‌های شدید امنیتی مواجه شدند و انباشت سوالات در ذهن دانشجویان رسوب کرد تا اکنون شاهد این شرایط باشیم.

جعفرزاده با بیان اینکه طبق قانون با درخواست رئیس دانشگاه و تایید وزیر علوم، نیرو‌های امنیتی می‌توانند وارد دانشگاه شوند، گفت: وقتی نیرو‌های امنیتی و لباس شخصی‌ها با موتور وارد دانشگاه می‌شوند، به معنای یک فاجعه بزرگ است که ما را حداقل ۵۰ سال از لحاظ فرهنگی و علمی عقب می‌اندازد. ضعف از وزارت علوم است که نتوانسته از دانشگاه محافظت کند و به موقع ورود کند و صدای دانشجویان را بشنود. بساط این وضعیتی که برای دانشجویان ایجاد شده باید جمع شود و دانشجویان هم خویشتن‌دار باشند.

نماینده پیشین مجلس می‌گوید: نگاه مقامات کشور ما روی نوک زبانشان است. من مطالبی را از آقای رئیسی شنیدم که بیشتر شبیه به قصه و داستان است. آقای رئیس جمهور اگر به حرف‌هایشان اعتقاد دارند و تبلیغاتی نیست، می‌تواند در شورای عالی امنیت ملی دستورهایی صادر کند و دانشجویان را بخواهند و آنجا با آن‌ها صحبت کنند و خواسته‌هایشان را بشنوند. او می‌گوید: اگر دانشگاه را به خانه سکوت تبدیل کنیم، فجایع گسترده‌ای بر کشور تحمیل خواهد شد. دانشگاه می‌تواند ایده بدهد، می‌تواند ناظر باشد، جلوی فساد حکومتی و اداری را بگیرد. اما وقتی خوششان نمی‌آید صدای دانشجویان را بشنوند و پاسخ آن‌ها را با باتوم می‌دهند و به داخل خوابگاهایشان هجوم می‌برند و بازداشت می‌کنند، دیگر باید فاتحه کشور را خواند. جوانان و دانشگاه‌ها در حال نابود شدن است لذا مسئولان باید نگاهشان را تغییر دهند.

نماینده مجلس دهم می‌گوید: دانشجویان به دلیل شرایط سنی و روحیه مطالبه‌گری که دارند اقتضائات را رعایت نمی‌کنند. از آن سو متاسفانه سعه صدر و ظرفیت مسئولان هم پایین آمده است. ما می‌بینیم که رئیسی به دانشگاه می‌رود و یک عده کمی گزینش می‌شوند و به داخل سالن راه داده می‌شوند و قاطبه دانشجویان مطالبه‌گر بیرون از سالن هستند. یک‌بار در سالن برای رئیسی دست می‌زنند، صداوسیما هزاران بار آن صحنه را نشان می‌دهد. این یعنی تاریخ توسط مسئولان فعلی دولت در حال تحریف شدن است. دوره آقای خاتمی را نگاه کنید که تا چه اندازه دانشگاه‌ها اعتبار دارند و دانشجویان چقدر صریح و بی‌پرده با رئیس جمهور صحبت می‌کردند.

جعفرزاده می‌گوید: منطقی که «دانشجو» را «داعشجو» می‌خوانند و آن‌ها را به بیگانگان منتسب می‌کنند، منطق عجیبی است. اکنون همه کسانی که به شرایط فعلی معترض هستند، نسبت به عملکرد دولت و گزارش‌های خلاف و دروغی که حتی به بالاترین مقامات نظام می‌دهند، نقد دارند اما منتقدان نفوذی خوانده می‌شوند و با الفاظ بسیار سخیفی و نسبت‌های بسیار سخیف‌تر خطاب می‌شوند تا راحت‌تر بشود آن‌ها را سرکوب کرد. امیدوارم دولت به مردم برگردد و شرایط دانشگاه بهبود یابد تا دانشگاه‌ها بتوانند بر عملکرد ضعیف دولت سیزدهم نظاره‌گر باشند.


کد مطلب: 367094

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/367094/منتقدان-نفوذی-خوانده-می-شوند-راحت-تر-بشود-آن-ها-سرکوب

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir