به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۸/۱۱ ساعت ۱۲:۰۵
کد مطلب : ۳۶۷۱۰۱

شاهکار قطری‌ها در دل کویر /فیلم

شاهکار قطری‌ها در دل کویر /فیلم
گروه فیلم: ورزشگاه البیت که طراحی آن برگرفته از چادر اعراب بیابان‌نشین است یکی از ۸ ورزشگاه‌های میزبان جام جهانی خواهد بود و برخی از مسابقات در این ورزشگاه انجام می‌شود. این استادیوم به تازگی توسط مهندسین مجرب ساخته شده و محل آن در نزدیکی شهر الخور قطر قرار گرفته است.

 استادیوم البیت یکی از جدیدترین استادیوم‌های احداث شده در کشور قطر می‌باشد که با در نظر گرفتن ۶۰ هزار نفر ظرفیت ساخته شده است و بر این اساس ۶۰ هزار تماشاچی به راحتی می‌توانند در این استادیوم به تماشای فوتبال بشینند. اما بنا به دلایلی اینطور تصمیم گرفته شده که در آخر مسابقات جام جهانی حجم ظرفیت آن به ۳۲ هزار نفر کاهش پیدا کند و صندلی‌های اضافی که پس از آن ایجاد می‌شود به کشور‌های کمتر توسعه یافته و یا کشور‌های نیازمند اهدا شود. لازم به ذکر است که جهت رفاه حال تماشاچیان و مراجعین به این ورزشگاه پارکینگی با ظرفیت ۶۰۰۰ اتومبیل و ۳۵۰ اتوبوس ایجاد شده است و افراد مشکلی برای پارک وسیله نقلیه خود ندارد. همچنین بیش از ۱۵۰ دستگاه اتوبوس و هزار دستگاه تاکسی در اطراف این استادیوم به تماشاچیان حاضر خدمت رسانی می‌کنند و آن‌ها را به هر نقطه‌ای از شهر انتقال می‌دهند.
 
طبق برنامه ریزی‌های صورت گرفته توسط مسئولین قطری حدود ۹ بازی در ورزشگاه البیت برگزار خواهد شد؛ که از این نه بازی یکی از آن‌ها بازی افتتاحیه خواهد بود و ۷ بازی دیگر در مرحله گروهی و یک بازی دیگر هم در مرحله یک نیمه نهایی برگزار خواهد شد. لازم به ذکر است که هیچ کدام از بازی‌های تیم ملی ایران در این ورزشگاه برگزار نخواهد شد.

برای این استادیوم امکانات و خدمات ویژه و متعددی در نظر گرفته شده است. به این صورت که در اطراف و دورتادور ورزشگاه فضای سبز تعبیه شده است که برای برگزاری مسابقات دوچرخه سواری، اسب دوانی و شتر سواری بسیار مناسب هستند و البته به همین منظور ایجاد شده است. همچنین در این استادیوم رستوران‌های زنجیره‌ای و فروشگاه‌های متعددی ایجاد شده اند که در صورت نیاز می‌توانید به این فروشگاه‌ها مراجعه کرده و نیاز خود را برطرف کنید. اینطور گزارش شده که پس از پایان جام جهانی ۲۰۲۲ مسئولان قطری تصمیم دارند که در قسمت سالن بالای آن یک هتل پنج ستاره ایجاد کنند، که از مهم‌ترین امکانات آن سالن ورزشی چند منظوره، سالن غذاخوری، مرکز خرید و یک شعبه از کلینیک تخصصی Aspetar می‌باشد. همچنین این ورزشگاه به گونه‌ای طراحی شده است که ظرف مدت ۲۰ دقیقه سقف آن بسته می‌شود و به راحتی می‌توان فضای داخلی ورزشگاه برای فعالیت‌های غیر ورزشی بهره برد.
....
مرجع : فرارو
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها