به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۸/۱۲ ساعت ۰۹:۵۸
کد مطلب : ۳۶۷۱۸۱

داوود سوری، اقتصاددان بازداشت شد

داوود سوری، اقتصاددان  بازداشت شد
گروه سیاسی: داوود سوری، اقتصاددان و استاد پیشین اقتصاد دانشگاه صنعتی شریف،با مراجعه ماموران  به منزل مسکونی‌اش بازداشت شد.
ماموران لپ‌تاپ و موبایل این اقتصاددان را نیز با خود برده‌اند.سوری ساعتی پس از بازداشت، در تماسی تلفنی با خانواده، خبر داده است که به زندان اوین منتقل شده است.
داوود سوری فارغ‌التحصیل دکتری اقتصاد از دانشگاه ویرجینیا تِک در آمریکا است و مقالات بسیاری در حوزه‌های اقتصاد کلان، اقتصاد پولی و بازارهای مالی از او منتشر شده است.
این اقتصاددان فعالیت سیاسی نداشته و ندارد و تنها در صفحه توییتر خود درباره مسائل روز مطالبی منتشر می‌کند.
چهار روز پیش از این هم محمد ملانوری، تحلیل‌گر وب‌سایت اکو ایران و دانشجوی دوره دکتری اقتصاد دانشگاه صنعتی شریف نیز بازداشت شد.
محمد طبیبیان، اقتصاددان و استاد سابق دانشگاه صنعتی اصفهان، با انتشار یادداشتی در کانال تلگرام خود از سوری به عنوان «بهترین اقتصاددان» در حوزه فقر و توزیع و «یکی از بهترین متخصصان اقتصادسنجی کشور» یاد کرده است.
 طبیبیان با ابراز تاسف از بازداشت داوود سوری نوشت: «ایشان را نزدیک سی سال است می‌شناسم، از زمانی که در جبهه بودند و در زمان مرخصی سری هم به من می‌زدند و در مورد علائقشان در موضوعات اقتصادی صحبت می‌کردند. پس از آن به گروه مطالعات فقر و توزیع درآمد پیوستند و بی‌تردید بهترین اقتصاددان این زمینه در کشور هستند و در تهیه ده‌ها گزارش پژوهشی همکاری داشته‌اند. ده‌ها پایان نامه را نیز در زمینه فقر و توزیع درآمد در کشور و سایر زمینه ها سر پرستی کرده‌اند و بیش از هر کس از طریق مطالعات آماری در شناخت گروه‌های زیر خط فقر و سنجش و ویژگی‌های فقر مناطق حاشیه‌ای کشور موثر بوده‌اند.»

 
برچسب ها: بازداشت

۱۴۰۱/۰۸/۱۲ ۱۰:۵۳
پناه برخدا (403148)
۱۴۰۱/۰۸/۱۲ ۲۰:۲۹
مگر ما فقر داریم که کارشناس آنرا لازم داشته باشیم؟ (403169)
۱۴۰۱/۰۸/۱۲ ۲۰:۳۵
باز خوبه ایشان تلفن زده گفته کجاست
پروفسور فرهود که اصلا نفهمید کی برده کجا برده (403170)
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها