به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ - ۰۹:۱۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۸/۱۲ ساعت ۱۹:۲۸
کد مطلب : ۳۶۷۲۴۸

خواست جوانان معترض و خاموش جامعه

خواست جوانان معترض و خاموش جامعه
گروه سیاسی: کمال‌الدین پیرموذن، نماینده سابق مجلس در روزنامه اعتماد نوشت: امروز نسلی از راه رسیده که به جای تسلیم در برابر باورها  و گفتمان‌های موجود، می‌خواهد بر مبنای ادله صحبت و وفق قوانین جهان مدرن زندگی کند، نسلی که نمی‌پذیرد یک نفر، یک جمع در کمال لذت زندگی کنند و زندگی رنج‌دیدگان بعد از مرگشان آغاز شود، تمدن در نظر جوانان امروزی یعنی رهایی انسان از انسان و اعاده حاکمیت ملی در جامعه‌اش.
اکنون دانشجویان، دانش‌آموزان ، بانوان و آحاد معترض و منتقد ایران، نه تنها استیفای حقوق اساسی خویشتن و هموطنان را مجدانه، فریاد می‌زنند و پی‌گیری می‌کنند بلکه از امام صادق(ع) آموخته‌اند که هر کس صبح کند و اهتمام او به غیر از آزادی باشد، امری بزرگ را کوچک شمرده و به بهره اندک از خداوند بسنده کرده‌است! 
اعتراض خویش را به فرموده مولا علی با گویاترین سخن و به گونه سزاوار و رسا بیان می‌نمایند. انتظار دارند حق انتقاد و حق اعتراض آنان را صاحب‌منصبان پاس دارند و به ایده‌ها و خواست‌ها و ارزش‌ها و سبک زندگی آنان احترام بگذارند، تا حد ممکن دست‌اندرکاران جامعه خود را به افق ذهنی و فکری جوانان نزدیک سازد و همواره صمیمانه با آنان در مفاهمه و تعامل بوده و گام‌های اساسی در رفع مشکلات آنان به‌ویژه اعطای حقوق اساسی و اشتغال بردارند.گفتگو کردن که این روزها، زیاد از آن حرف زده می‌شود، به باور آنان احتیاج به ملزومات اساسی دارد که یکی از آنها تقدس‌زدایی از نظام است. جوانان به حکمرانان جامعه تاکید دارند که بدانند مردم و رسانه‌ها حق دارند از نهادهای حاکمیتی انتقاد کنند، چون آنها تنها وظیفه تامین یک زندگی خوب برای مردم کشور در این دنیا را دارند. دین وادی محبت و افق رهایی است.بدون تردید دفع‌کنندگان و حذف‌کنندگان مردم و مسلمان‌آزار، در حریم شریعت و فرآیند طریقت و میدان حقیقت جایی ندارند. هدف اصلی جوانان به حداکثر رساندن بهزیستی عمومی و توسعه پایدار اساسی، رضایت مادی و معنوی با رفع نیازهای اساسی و حمایت آگاهانه و عالمانه حکمرانان از حقوق اساسی از قبیل آزادی‌های بیان، مطبوعات، سبک زندگی، حقوق شهروندی و گسترش دایره نهادهای انتخاباتی و خود انتخابات است.
با پایمال کردن حقوق اساسی منتقدین و معترضین و دانشجویان و بانوان نمی‌توانید از بحران عدم اعتماد و بی‌مهری مردم نجات یابید.
 
برچسب ها: اعتراضات
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها