به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۸/۱۳ ساعت ۰۹:۵۳
کد مطلب : ۳۶۷۲۸۱

انار مانند یک آنتی‌هیستامین قوی عمل می‌کند

انار مانند یک آنتی‌هیستامین قوی عمل می‌کند
گروه سلامت: انار یک انتی هیستامین قوی، یک ادرارآور و تب بر موثر به شمار می رود و برای سرفه هم کاربرد دارد؛ ترکیب انارشیرین با ترکیب نشاسته و شکر برای بهبود سرفه بسیار توصیه می شود.

انار؟! بله درست خواندید انار؛ همین میوه بهشتی. حتما تعجب کردید و با خودتان می گویید از قدیم شنیده ایم که انار برای سرماخوردگی ضرر دارد و حال بیمار را بدتر می کند. خب ما هم شنیده ایم اما باید بپذیریم که این یک باور غلط است و متاسفانه درمیان اکثر مردم رواج دارد که آن نیز از طبع سرد انار ناشی می شود ولی جالب است بدانید که براساس نظریه متخصصان حوزه تغذیه، مصرف متعادل انار نه تنها برای سرماخوردگی ضرر ندارد بلکه می تواند با خواص فوق العاده اش به روند درمان نیز کمک کند.

 انار به سبب داشتن آنتی ویرال و آنتی اکسیدان قوی(3برابر بیشتر از چای سبز) و میزان قابل توجهی ویتامین سی در افزایش سیستم دفاعی و ایمنی بدن موثر است و همچنین به بهبود بیماری های گوش و حلق و بینی، برطرف کردن ترشحات پشت حلق، علایم الرژی و بیماری های میکروبی کمک می کند. انار پخته می تواند مثل یک آنتی بیوتیک عمل کرده و عفونت های ناشی از سرماخوردگی همچون گلودرد و گوش درد و عفونت ریه بهبود بخشد. ضمنا انار یک انتی هیستامین قوی، یک ادرارآور و تب بر موثر نیز به شمار می رود و برای سرفه هم کاربرد دارد؛ ترکیب انارشیرین با ترکیب نشاسته و شکر برای بهبود سرفه بسیار توصیه می شود. خب حالا که با بخشی از خواص انار آشنا شدید، دیگر دست از باورهای غلط بردارید و فرصت استفاده از این میوه پرخاصیت فصلی را از دست ندهید، حتی اگر همین حالا سرما خورده اید.
مرجع : فارس
برچسب ها: انار
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها