به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۱:۴۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۸/۱۳ ساعت ۱۷:۱۰
کد مطلب : ۳۶۷۳۹۶

مهاجمان به دختری با گوشواره مروارید زندانی می‌شوند

مهاجمان به دختری با گوشواره مروارید زندانی می‌شوند
گروه فرهنگی: دو فعال محیط‌زیست که به «دختری با گوشواره مروارید» حمله کرده بودند به حبس محکوم شدند.
به گزارش ایسنا ، دو فعال محیط زیستی اهل بلژیک که هفته گذشته به نقاشی «دختری با گوشواره مروارید» اثر «یوهانس ورمیر» حمله کرده بودند، در یک دادگاه واقع در هلند به دو ماه حبس و یک ماه حبس تعلیقی محکوم شدند.

یکی از این معترضان سرش را به شیشه این تابلو نقاشی در موزه با چسب چسبانده بود. پس از این اتفاق، مسوولان گالری اعلام کردند، به این اثر هنری هیچ آسیبی وارد نشده است.معترضان گفتند هدف از این کار نشان دادن این مسئله است که تماشای نابود کردن این نقاشی مشابه حس تماشای ویران کردن کره زمین است. نقاشی «دختری با گوشواره مروارید» در «موزه مائریتشویس» واقع در «لاهه» نگهداری می‌شود. این دو معترض بلژیکی، گروهی از فعالان محیط‌زیستی محسوب می‌شوند که اعتراضشان به استفاده از سوخت‌های فسیلی را با هدف قرار دادن آثار هنری مشهور موسسات و موزه‌های مهم جهان نشان می‌دهند.

پیش از این معترضان روی نقاشی گران‌قیمت «کومه‌ها» اثر «کلود مونه» نشاسته ریخته بودند. این نقاشی چند سال پیش توسط «هاسو پلاتنر» مجموعه‌دار معروف آثار هنری به قیمت ۱۱۰.۷ میلیون دلار در یک حراجی خریداری شد و از سال ۲۰۱۷ برای نمایش به موزه باربرینی در شهر پوتسدام آلمان امانت داده شده است.پیش‌تر نیز دو معترض در گالری ملی لندن به تابلونقاشی معروف «گل‌های آفتاب‌گردان» اثر گران‌قیمت «ون‌گوگ» حمله کردند.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها