به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۷:۵۹
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۸/۱۴ ساعت ۱۰:۳۶
کد مطلب : ۳۶۷۴۸۰

تصرف تالاب شادگان قطعی شد؟

تصرف تالاب شادگان قطعی شد؟
گروه جامعه: معاون محیط طبیعی اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان آخرین وضعیت تالاب شادگان را تشریح کرد.به گزارش ایسنا، عادل مولا با اشاره به انجام عملیات اجرایی طرح «پتروپالایش ملل» در تالاب بین‌المللی شادگان، در مورد آینده این تالاب اظهار کرد: آینده تالاب بین‌المللی شادگان به آب بستگی دارد؛ هر جا که آب نباشد، امکان تصرف و تعرض وجود دارد.

مولا با تاکید بر لزوم تامین حق‌آبه تالاب‌ها افزود: اگر حق‌آبه تالاب‌ها تامین و آب در تالاب جاری شود، دیگر امکان تعرض افراد حقیقی و حقوقی کمتر خواهد بود، اما زمانی که زمینی خشک باشد، چشم طمع برخی افراد چه در رده مسئولان و چه غیرمسئولان به این محدوده دوخته می‌شود.

وی با اشاره به تامین نشدن حق‌آبه تالاب شادگان گفت: آورده تالاب شادگان از رودخانه جراحی است که عنوان می‌شود این رودخانه به‌دلیل پایین بودن تراز آب، آب ندارد. همه تلاش ما این است که حداقل آبی وارد تالاب بین‌المللی شادگان شود و آب را در این تالاب رهاسازی کنیم. هر چند اکنون روزانه میزان آبی وارد تالاب می‌شود، اما این آب، تنها مقداری از نیاز آبی تالاب است.

معاون محیط طبیعی اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان افزود: آبی که در بالادست برای تالاب رهاسازی می‌شود باید مدیریت شود و به تالاب برسد، اما مشکل ما این است که مدیریت بالادستی اصلا وجود ندارد و آبی که توسط وزارت نیرو برای تالاب رهاسازی می‌شود در مسیر برداشت می‌شود و آب به تالاب نمی‌رسد.عادل مولا تصریح کرد: در حال حاضر حدود ۶۰ تا ۶۵درصد از مساحت تالاب بین‌المللی شادگان آب دارد، اما برخی مناطق آبگیری شده نیز تنها مرطوب هستند و قسمت شمالی تالاب شادگان نیز خشک است.
برچسب ها: تالاب شادگان
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها