به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۵:۳۶
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۸/۱۴ ساعت ۱۲:۵۱
کد مطلب : ۳۶۷۵۳۱

عراق ۱۵۰ هزار تُن گندم وارد می‌کند

عراق ۱۵۰ هزار تُن گندم وارد می‌کند
گروه اقتصادی: آمارهای غیر رسمی نشان می‌دهد که عراق حدود 150 هزار تُن گندم از کانادا و لیتوانی با قیمت 11 درصد ارزان‌تر از هزینه تولید داخلی خریداری کرده است.به گزارش ایلنا، فعالان بازار گندم در اروپا خبر داند که یک شرکت دولتی عراقی در مناقصه‌ای اولیه حدود 150 هزار تُن گندم خریداری کرده که اکثر آن از کانادا و لیتوانی و احتمالا استرالیاست.

بر اساس این گزارش به نظر می‌آید که دست‌کم 50 هزار تُن از این مقدار از کانادا و به قیمت 489.80 دلار برای هر تُن خریداری شده باشد. برخی دلالان گفته‌اند که حجم گندم خریداری شده از کانادا 100 هزار تُن است.همچنین عراق حدود 50 هزار تُن گندم هم از لیتوانی به قیمت 499 دلار برای هر تُن خریداری کرده است. این مبالغ شامل هزینه انتقال هم هست.

عراق امسال اعلام کرد که از کشاورزان داخلی 2.5 میلیون تُن گندم خریداری کرده که کفاف مصرف 7 ماه این کشور را می‌دهد و این بدان معناست که این کشور باید حدود 2 میلیون تُن گندم وارد کند.مقایسه مبالغ پرداخت شده در این تعاملات با آنچه عراق از کشاورز داخلی خریده نشان می‌دهد که هزینه واردات گندم که شامل هزینه انتقال هم می‌شود 11 درصد ارزان‌تر از گندمی است که از کشاورز عراقی خریداری می‌کند.
برچسب ها: عراق گندم
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها