به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ - ۰۰:۳۱
 
۸
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۸/۱۴ ساعت ۱۳:۰۳
کد مطلب : ۳۶۷۵۴۰

اخراج معاون مرکز اسلامی هامبورگ از آلمان

اخراج معاون مرکز اسلامی هامبورگ از آلمان
گروه سیاسی: سلیمان موسوی‌فر، معاون مرکز اسلامی هامبورگ، پس از صدور حکم اخراج به دلیل "حمایت از سازمان‌های شبه‌نظامی افراطی و تروریستی شیعه"  آلمان را به مقصد ایران ترک کرد.
وزارت کشور ایالت هامبورگ اعلام کرد که سلیمان موسوی‌فر، روحانی ۴۶ ساله و معاون مرکز اسلامی هامبورگ که به "مسجد آبی" مشهور است، آلمان را روز چهارشنبه  به مقصد ایران ترک کرده است.
به گزارش وزارت کشورآلمان، اسناد و مدارکی دال بر حمایت او از گرو‌های افراطی و تروریستی موجود است که بر این اساس او باید خاک آلمان را ترک می‌کرده است.
موسوی‌فر پس از دریافت حکم اخراج از آلمان به دادگاه شکایت كرد و دادگاه عالی اداری در هامبورگ پس از بررسی، حکم اخراج او را تایید کرد. موسوی‌فر پس از تایید حکم اخراج او توسط دادگاه موظف به ترک خاک آلمان در این هفته شده بود.
اندی گروته، سناتور امور داخلی در ایالت هامبورگ با ابراز رضایت از اخراج موسوی‌فر از آلمان گفت: «کسی که به اثبات رسیده از گروه‌های تروریستی یا حامیان مالی آن‌ها حمایت می‌کند، خطر بزرگی برای امنیت ما است و جایی در آلمان ندارد».
مرکز اسلامی‌هامبورگ سال‌ها مورد انتقاد قرار گرفته و بعنوان "بازوی جمهوری اسلامی" در این شهر محسوب می‌شود. نام این مرکز از سال ۱۹۹۳ در گزارش سازمان امنیت داخلی آلمان در باره تهدیدات و خطرات امنیتی قرار گرفته است.به گزارش وزارت کشور، فعالیت‌ها و اهداف این مرکز در تضاد با آزادی و دموکراسی مندرج در قانون اساسی آلمان است.

 
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها