به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۵:۰۵
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۸/۱۴ ساعت ۱۶:۴۶
کد مطلب : ۳۶۷۶۰۰

هدف قرار دادن یک مرکز تولید موشک حماس

هدف قرار دادن یک مرکز تولید موشک حماس
گروه بین الملل: جنگنده‌های اسرائیلی در واکنش به پرتاب موشک از باریکه غزه یک مرکز تولید موشک حماس را بمباران کردند. اسرائیل می‌گوید یک موشک حماس را رهگیری و منهدم کرده و سه موشک در همان غزه منفجر شده‌اند.
 روز پنج‌شنبه چند موشک از  غزه به سمت اسرائیل شلیک شد که یکی از آنها رهگیری و منهدم شده و سه موشک در همان منطقه منفجر و سقوط کرده‌اند.حمله‌های موشکی روز پنج‌شنبه که هیچ گروهی بلافاصله مسئولیت آنها را بر عهده نگرفت تنها ساعتی پس از اعلام نتایج انتخابات پارلمانی اسرائیل رخ داد.در این انتخابات بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر پیشین و متحدان راستگرای افراطی او موفق شده‌اند بیشترین کرسی‌های پارلمان اسرائیل (کنست) را از آن خود کنند.
آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا پس از اعلام نتایج انتخابات اسرائیل ضمن قدردانی از یائیر لاپید، رئیس دولت انتقالی که شکست را پذیرفته نسبت به بالا گرفتن تنش‌ها در کرانه باختری هشدار داد.بر پایه بیانیه وزارت خارجه آمریکا، بلینکن در گفت‌وگوی تلفنی با لاپید برگزاری انتخابات آزاد و عادلانه در اسرائیل را ستود و از همکاری‌های او در دوران نخست‌وزیری تشکر کرد.
وزیر خارجه آمریکا با ابراز تاسف از قربانی شدن شهروندان اسرائیلی و فلسطینی در درگیری‌های کرانه باختری، تاکید کرد ضروری است که دو طرف هر چه سریع‌تر در جهت تنش‌زدایی در این منطقه اقدام کنند.در حالی که اسرائیل خود را آماده تشکیل دولتی ائتلافی به رهبری بنیامین نتانیاهو می‌کند که احتمالا راستگراترین دولت تاریخ این کشور خواهد بود درگیری‌ها در کرانه باختری به شکل بی‌سابقه‌ای در سال‌های اخیر شدت گرفته است.
حزب لیکود به رهبری نتانیاهو همراه با متحدان راستگرای افراطی در انتخاباتی که روز سه‌شنبه برگزار شد بیشترین آراء را از آن خود کرده‌اند. این پنجمین انتخابات اسرائیل در چهارسال اخیر بوده است.

 
برچسب ها: اسرائیل
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها