به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۶:۱۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۸/۱۴ ساعت ۱۷:۲۵
کد مطلب : ۳۶۷۶۱۲

بارش باران در ۲۸ استان کشور

بارش باران در ۲۸ استان کشور
گروه جامعه: سازمان هواشناسی نسبت به نفوذ سامانه بارشی به ۲۸ استان و وزش باد موقت و خیزش گرد و خاک در در نقاط مختلف کشور تا چهارشنبه (۱۸ آبان‌ماه) هشدار داد.به گزارش ایسنا، سازمان هواشناسی با صدور هشدار زرد رنگ از نفوذ سامانه بارشی، بارش باران، رعدوبرق، در ارتفاعات و نقاط سردسیر بارش برف، وزش باد شدید موقتی و در نقاط مستعد خیزش گردوخاک خبر داد.
 
این وضعیت جوی در روز یکشنبه (۱۵ آبان‌ماه) برای اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، شمال آذربایجان شرقی، سیستان و بلوچستان، شرق هرمزگان و ارتفاعات قزوین، البرز، تهران و سمنان و روز دوشنبه (۱۶ آبان ماه) برای اردبیل، شمال آذربایجان شرقی، شمال آذربایجان غربی، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، سیستان و بلوچستان، شرق هرمزگان و ارتفاعات زنجان، قزوین، البرز، تهران و سمنان پیش‌بینی می‌شود.

این شرایط آب و هوایی روز سه‌شنبه (۱۷ آبان‌ماه) در اردبیل، گیلان، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، شرق خراسان رضوی، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، ارتفاعات زنجان، قزوین، البرز و تهران، خوزستان، ایلام، کرمانشاه، لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر، غرب و شمال فارس، جنوب و غرب اصفهان و روز چهارشنبه (۱۸ آبان‌ماه) در اصفهان، یزد، کرمان، فارس، خوزستان، بوشهر، سیستان و بلوچستان، هرمزگان، جنوب خراسان رضوی، خراسان جنوبی، لرستان، جنوب مرکزی، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی مورد انتظار است.

بر اثر این مخاطرات، احتمال جاری شدن روان‌آب، لغزندگی جاده‌ها، اختلال در سفرهای بین شهری به‌ویژه در عبور از گذرگاه‌های کوهستانی، احتمال ریزش کوه، احتمال آبگرفتگی محدود معابر، احتمال بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها و احتمال وارد شدن خسارت به صنعت کشاورزی وجود دارد.سازمان هواشناسی کشور نسبت به احتیاط در سفرهای برون شهری، احتیاط در انجا فعالیت کوهنوردی و جابجایی عشایر کوچ‌رو، تسریع در کاشت محصولات پاییزه و تعجیل در برداشت محصولات آماده را توصیه می‌کند.

در ادامه این هشدار، سازمان هواشناسی از افزایش گرادیان فشاری، وزش باد شدید موقت، در مناطق مستعد خیزش گردوخاک خبر داد.این مخاطرات در روز یکشنبه (۱۵ آبان‌ماه) در خراسان شمالی، سمنان، قم، تهران، البرز، شمال مرکزی، روز دوشنبه در (۱۶ آبان‌ماه) در سمنان، جنوب تهران، جنوب البرز، جنوب شرق خراسان رضوی، شمال مرکزی، روز سه‌شنبه(۱۷ آبان‌ماه) در جنوب خراسان رضوی، نیمه شرقی خراسان جنوبی، جنوب و شرق سمنان، جنوب تهران، قم، مرکزی و جنوب البرز و روز چهارشنبه (۱۸ آبان ماه) در فارس، کرمان، سیستان و بلوچستان، هرمزگان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، جنوب و غرب اصفهان، شرق لرستان، نوار شرقی خراسان جنوبی، یزد و جنوب شرق خراسان رضوی رخ خواهد داد.

در این شرایط جوی احتمال سقوط اشیاء از ارتفاعات، احتمال وارد شدن خسارت به سازه‌های موقت، احتمال سقوط تابلوهای تبلیغاتی، احتمال شکستن درختان کهنسال، احتمال کاهش کیفیت هوا، کاهش شعاع دید و احتمال تاخیر در پرواز وجود دارد.

احتیاط در تردد، اجتناب از فعالیت‌های فیزیکی در فضای باز به‌ویژه برای گروه‌های حساس، عدم توقف و پارک خودرو در اطراف درختان فرسوده و ساختمان‌های نیمه کاره و استحکام سازه‌های موقت مانند تابلوهای تبلیغاتی و پوشش گلخانه‌ها از جمله توصیه‌های سازمان هواشناسی است.

به گزارش ایسنا،هشدار زردرنگ به معنای این است که پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی را ایجاد کند. این هشدار برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی داشته باشند که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند.
برچسب ها: هواشناسی بارندگی
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها