به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۴:۰۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۸/۱۵ ساعت ۱۶:۵۹
کد مطلب : ۳۶۷۸۳۴
اگر فحش ندهند، برای تجمعات مجوز می‌گیرم

کریمی اصفهانی: صدای اعتراضات شنیده شده است

کریمی اصفهانی: صدای اعتراضات شنیده شده است
گروه سیاسی: دبیرکل جامعه اسلامی اصناف و بازار با تأکید بر اینکه اعتراض با اغتشاش، تخریب، ترور، آدم کشی و خسارت به اموال مردم دو مقوله جدا است، گفت: حتما توقع نیست که به داعش، منافقین، سلطنت طلبان، کومله و اینهایی که غیر قانونی هستند مجوز تجمع بدهند. به مردم و کسانی که شأنی در این مملکت دارند، با شرایطی که در قانون اساسی آمده حتما مجوز داده خواهد شد و بدانند که بعد از آرام شدن فضا ان شاء الله مسئولین این تصمیم را خواهند گرفت. گفتگوی احمد کریمی اصفهانی با سایت جماران به شرح ذیل است: 
رئیس مجلس شورای اسلامی در سخنرانی اخیر خود تأکید کرده که «باید بستر مناسب برای شنیدن مطالبات مردم را فراهم کنیم»، تحلیل شما از این سخنان چیست؟
قبل از اینکه به تکلیف مسئولین در مقابل حوادث بپردازیم، به نظرم می رسد که تمام اغتشاشگران و عوامل استکبار که این حوادث بسیار تلخ و به خصوص مسأله ترور در شاهچراغ(ع) شیراز را انجام دادند، باید پیام دیروز را دریافت کنند. شاید متجاوز از پنج سال است که در 13 آبان چنین تجمعی را نداشته ایم. بیانگر این است که مردم دارند به آمریکا می گویند مسائل داخلی ما به شما مربوط نیست؛ به داخلی ها هم می خواهند بگویند که دارید مراقب باشید بیگانگان شما را فریب ندهند؛ ایجاد اغتشاش به منظور پیش آوردن مشکل برای نظام را 43 سال است که امتحان کرده اند. مسأله بعد این است که مردم باید بدانند اعتراض با اغتشاش، تخریب، ترور، آدم کشی و خسارت به اموال مردم دو مقوله جدا است. اعتراض قوانین مشخصی در کشور ما دارد. معمولا گروه ها زیر نظر یک جمعیت یا حزبی هستند. اینها می توانند از مسئولین مجوز دریافت کنند اما حتما باید در مقابل مجوزی که دریافت می کنند، تدابیر لازم را داشته باشند که صرفا اعتراض و مطالب خودشان را برسانند. مسئولین هم حتما باید گوش بدهند و به این اقدام لبیک بگویند و مطالب آنها پاسخ داده شود. ما از این نظر معتقدیم که مسئولین هم باید توجه داشته باشند. البته حتما توقع نیست که به داعش، منافقین، سلطنت طلبان، کومله و اینهایی که غیر قانونی هستند مجوز بدهند. به مردم و کسانی که شأنی در این مملکت دارند، با شرایطی که من عرض کردم حتما مجوز داده خواهد شد و بدانند که بعد از آرام شدن فضا ان شاء الله مسئولین این تصمیم را خواهند گرفت.
فکر می کنم اشاره شما بر اصل 27 قانون اساسی است که بر آزادی تجمعات تأکید دارد.
همین طور است؛ ولی در این فضا شرایط  دارد.
تا جایی که من اطلاع دارم و مطالعه کرده ام، تا امروز هیچ مجوزی به هیچ کدام از احزاب یا گروه های کشور برای برگزاری تجمع اعتراضی داده نشده است.
شما اطلاع ندارید؛ من هم از اطلاعاتی که دارم خدمتتان عرض می کنم. باید فقط اعتراضشان را عنوان کنند و اگر فحاشی و تخریب نداشته باشند، مجوز داده می شود. اگر شما سراغ دارید، برای من بیاورید، بنده خودم برای آن اقدام می کنم. اما مشروط بر اینکه همه مواردی که در قانون اساسی آمده را رعایت کنند.
من به سؤال اولم بر می گردم که آقای قالیباف گفته «وظیفه داریم بستر مناسب برای شنیدن مطالبات مردم را فراهم کنیم»...
قانون گفته و این موضوع به آقای قالیباف مربوط نیست. قانون چنین مجوزی را به نظام داده و این کار انجام شدنی است.
چه طور می توان این بستر را فراهم کرد؟
تقاضا می دهند و مسئولین تدبیر را لازم اتخاذ می کنند و با شرایطی که گفتم مجوز داده خواهد شد تا کارشان را انجام بدهند. در آنجا هم نظام مراقبت می کند که به آنها تعرضی نشود. در دانشگاه ها مرتب تجمع داشته ایم که حرف و اعتراضشان را می گفتند و پاسخ می گرفتند؛ یک چیز عادی برای مملکت بود.
پس به نظر شما صدای مردم شنیده شده است؟
بله؛ بنده به ضرس قاطع عرض می کنم که مجوز داده شده است.
به نظر شما دلیل این اعتراضات چیست؟
بیگانگان برای اینها یک دلیل تراشیده اند که یک خانمی در یک جایی، که آن هم راهکار قانونی دارد و باید بررسی می کردند. اینها همه بهانه است؛ وگرنه کجای این مطالب به رهبری مربوط می شود که به رهبری اهانت می کنند؟! اینها چه موردی را در اعتراضاتشان عنوان کرده اند؟!
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها