به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۸/۱۵ ساعت ۱۷:۴۳
کد مطلب : ۳۶۷۸۴۲

فوتی‌های بیماری وبا در مالاوی به ۲۰۰ نفر رسید

فوتی‌های بیماری وبا در مالاوی به ۲۰۰ نفر رسید
گروه جامعه: تعداد قربانیان شیوع وبا در مالاوی تا روز گذشته (شنبه) به ۲۰۰ نفر رسید و این کشور تاکنون در مجموع ۶۷۲۰ مورد ابتلا به این بیماری را به ثبت رسانده است.به گزارش ایسنا، اولین مورد ابتلا به وبا در شیوع فعلی آن در این کشورِ شرق آفریقایی در ماه مارس سال جاری میلادی (۲۰۲۲) گزارش شد.
 
همچنین وزیر بهداشت مالاوی اعلام کرد که تاکنون ۲۸ منطقه از این کشور مواردی از ابتلا به وبا را گزارش کرده اند.
بر اساس آمارهای رسمی، از ابتدای ماه جاری میلادی (نوامبر) تاکنون ۱۴ مورد مرگ ناشی از وبا در این کشور به ثبت رسیده است.نرخ مرگ و میر ناشی از شیوع این بیماری ۳.۰ درصد است و در مجموع ۶۲۰۱ نفر بهبود یافته و ۳۱۹ نفر نیز همچنان در مراکز درمانی مالاوی بستری هستند.

وزیر بهداشت مالاوی، بهداشت ضعیف مواد غذایی، کمبود آب سالم و عدم دسترسی مناسب به خدمات بهداشتی را از عوامل اصلی مرتبط با شیوع وبا در این کشور ذکر کرد.کارشناسان شیوع فعلی وبا در این کشور را به عوامل آب و هوایی به ویژه توفان های "آنا" و "گومبه" نسبت می دهند که در اوایل سال، مالاوی را درنوردید. به گفته یک کارشناس، محرک اولیه شیوع این بیماری مربوط به پدیده آب و هوایی بوده که سیستم های آب و فاضلاب را در مالاوی مختل و کشور را مستعد شیوع وبا کرد.به گزارش خبرگزاری شینهوا، این کارشناس همچنین اضافه کرد که سازمان جهانی بهداشت (WHO) به منظور کنترل شیوع وبا در حال همکاری با مقامات مالاوی است.
برچسب ها: بیماری وبا
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها