کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

استقلالی‌ها دور از ترکیب ایران در جام جهانی

ایران ورزشی , 16 آبان 1401 ساعت 10:09


گروه ورزشی: بازیکنان استقلال شانس آن‌چنانی برای بازی در ترکیب اصلی تیم ملی در جام جهانی ندارند. مروری بر وضعیت آبی‌های حاضر در لیست نهایی تیم ملی نشان می‌دهد که در جام جهانی نباید آن‌چنان منتظر حضور ملی‌پوشان استقلالی در ترکیب تیم ملی باشیم.

حال شاید سیدمجید حسینی، امید ابراهیمی و حتی علی کریمی به‌عنوان استقلالی‌های سابق که در جام جهانی قطر حضور خواهند داشت، کم‌اقبال نباشند و در ترکیب تیم ملی قرار بگیرند اما بواقع بازی کردن بازیکنانی که اکنون عضو باشگاه استقلال هستند، در جام جهانی بعید است.

گمانه‌زنی‌ها درباره ترکیب اصلی تیم ملی در جام جهانی نشان می‌دهد بازیکنانی همچون بیرانوند، کنعانی‌زادگان، خلیل‌زاده، محرمی، حاجی‌صفی، عزت‌اللهی، نوراللهی، امیری، آزمون، طارمی و جهانبخش شانس زیادی برای بازی در ترکیب اصلی دارند و بازیکنانی همچون قلی‌زاده، قدوس و سیدمجید حسینی نیز به تیم اصلی نزدیکند.
در این میان اگر بخواهیم شانسی برای استقلالی‌های حاضر در اردوی تیم ملی برای بازی در ترکیب اصلی تیم ملی بدهیم شاید روزبه چشمی به‌دلیل تخصص بازی در پست هافبک دفاعی و دفاع میانی اقبال بیشتری در قیاس با حسینی و احتمالاً جلالی (اگر در فهرست نهایی قرار بگیرد) برای بازی در ترکیب اصلی داشته باشند.

چشمی جزو بازیکنانی است که در پروسه حذف گزینه‌هایی که از سوی اسکوچیچ غالباً به تیم ملی فراخوانده می‌شدند به تیم ملی دعوت شد. ضمن اینکه کی‌روش بعد از بازی با اروگوئه به این نتیجه رسید که باید دوباره راه را برای بازگشت این بازیکن باز کند تا تیمش از نظر قدرت فیزیکی در وضعیت مطلوب‌تری قرار بگیرد.

قدر مسلم نگاه کی‌روش به چشمی به مانند جام جهانی ۲۰۱۸ نیست که او را به یکباره از پست هافبک دفاعی به دفاع میانی منتقل کند و در بازی‌های جهانی به میدان بفرستد اما علاقه کی‌روش به این بازیکن بلندقامت سبب می‌شود نسبت به دیگر گزینه‌های استقلالی تیم ملی اقبال بیشتری برای بازی در ترکیب تیم ملی داشته باشد. بخصوص مقابل انگلیس که معمولاً تیمی با ارسال‌های خطرناک است و داشتن بازیکنی با قد و قواره چشمی کمک حال سرمربی تیم ملی خواهد شد که عمیقاً بر این باور است که نباید مقابل انگلیس شکست بخوریم.

در کنار چشمی سیدحسین حسینی هم قطعاً در جام جهانی دیده خواهد شد اما انتخاب اول سرمربی تیم ملی علیرضا بیرانوند خواهد بود و اگر اتفاق عجیبی رخ دهد شانس به دروازه‌بان استقلال خواهد رسید.حضور ۹۰ دقیقه‌ای حسینی در بازی با سنگال نشان داد که کی‌روش حتی جلوتر از امیر عابدزاده به حسینی اعتماد کرده و بر این باور است که دروازه‌بان استقلال اکنون در وضعیتی است که می‌تواند بعد از بیرانوند به تیم ملی کمک کند.

اما در هر حال بیرانوند که در جام جهانی قبل ستاره تیم ملی بود، مرد اول تیم ملی در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر خواهد بود و بعید است که کی‌روش در سه بازی مقابل انگلیس، امریکا و ولز دروازه‌بان دیگری را به بازی بگیرد.
ابوالفضل جلالی نیز که تا زمان حضور اسکوچیچ شانس آن چنانی برای حضور در تیم ملی نداشت و با مصدومیت دست و پنجه نرم می‌کرد هم اگر در فهرست نهایی قرار بگیرد، چندان خوش‌اقبال نیست. او احسان حاجی‌صفی و میلاد محمدی را در برابر خود می‌بیند و بعید است که تاب سبقت از این گزینه‌ها را داشته باشد.

به هر حال حضور سه بازیکن استقلالی در جام جهانی اگر از جنبه فنی برای آبی‌ها چندان جذاب نباشد اما به جهت مالی به سود استقلال خواهد بود چون برای باشگاه آورده مالی خواهد داشت و حتی حق رشد نیز به باشگاه استقلال تعلق می‌گیرد اما بواقع این جام‌جهانی بستر آن‌چنانی برای استقلالی‌ها ایجاد نخواهد کرد تا در مقابل تیم‌های بزرگ قرار بگیرند و حتی از میان استقلالی‌هایی که اکنون لژیونر شده‌اند نیز نمی‌توان بازیکنی را در ترکیب اصلی تیم ملی قرار داد، مگر آنکه برای گزینه‌های حال حاضر که جلوتر از دیگران قرار دارند، اتفاقی رخ دهد تا برای مثال بازیکنانی همچون مجید حسینی، امید ابراهیمی و یا علی کریمی برای تیم ملی به میدان بروند.


کد مطلب: 367915

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/367915/استقلالی-ها-دور-ترکیب-ایران-جام-جهانی

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir