به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ - ۰۰:۳۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۸/۱۷ ساعت ۱۰:۲۸
کد مطلب : ۳۶۸۱۱۵

بررسی بی‌سر و صدای طرح صیانت

بررسی بی‌سر و صدای طرح صیانت
گروه سیاسی: روزنامه دنیای اقتصاد از بررسی بی‌سروصدای طرح صیانت در مجلس خبر داده و پیش‌بینی کرده در آینده فضای مجازی و اینترنت برای کاربران ایرانی به شبکه ملی اطلاعات محدود شود.
به گزارش دنیای اقتصاد، درست در روزهایی که تلاش برای عبور از سد بزرگ فیلترینگ به بخشی از روزمرگی‌های مردم تبدیل شده و بسیاری معتقدند که طرح صیانت در عمل و بدون تصویب در حال اجراست، گویا این طرح جنجالی یک بار دیگر در راه بازگشت به مجلس است.
در ادامه این گزارش آمده است: زمزمه‌های تشکیل جلسه کمیسیون مشترک صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی، از ابتدای هفته مطرح شد و یکی از اعضای این کمیسیون از پیگیری بررسی طرح صیانت در مجلس در هفته آینده و یکی دیگر از اعضا هم از برگزاری این جلسه با حضور نایب‌رئیس مجلس در روز یکشنبه‌(دیروز) خبر داد. با این همه موضوع بازگشت دوباره طرح صیانت به مجلس آن هم در روزهایی که وزیر ارتباطات و بسیاری از نمایندگان مجلس درباره مدیریت و نظارت بیشتر بر فضای مجازی تاکید می‌کنند و رئیس سازمان پدافند غیرعامل، شبکه‌های اجتماعی را موجب اخلال در امنیت ملی اعلام کرده‌است؛ نشان از اراده دولت و مجلس برای اعمال محدودیت‌های بیشتر بر اینترنت و فضای مجازی دارد.
دنیای اقتصاد پیش‌بینی کرده است: به نظر می‌رسد اعمال محدودیت‌ها و مدیریت اینترنت، حرف مشترک بسیاری از نمایندگان و مدیران دولتی است. در همین حال کاربران و کسب‌وکارها به استفاده از پلتفرم‌های داخلی و پیام‌رسان‌های بومی تشویق می‌شوند تا در نهایت فضای مجازی و اینترنت برای کاربران ایرانی به شبکه ملی اطلاعات محدود شود.


 
برچسب ها: طرح صیانت
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها