به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۱/۱۲ ساعت ۱۳:۳۱
کد مطلب : ۳۶۸۱۲
محدودیت‌های نوروزی ترافیکی در جاده‌ها اعلام شد

تردد خودرو در محور هراز ممنوع شد

گروه حوادث: کارشناس نگهداری راه و ابنیه فنی مازندران گفت: با توجه به شرایط جوی حاکم در جاده هراز، تا اطلاع ثانوی تردد خودرو در محور هراز ممنوع و این جاده مسدود شده است.
تردد خودرو در محور هراز ممنوع شد
قاسم آقا برارپور اظهار کرد: در حال حاضر تردد در محور سوادکوه به صورت سبک و عادی در جریان است. وی افزود: محور هراز به دلیل ترافیک شدید ورودی و خروجی محور، تا اطلاع ثانوی مسدود اعلام شده است. کارشناس نگهداری و ابنیه فنی مازندران افزود: تردد خودروها در محور هراز از سمت آمل به مازندران و آبعلی به سمت تهران به دلیل شرایط ترافیکی مسدود است. وی با بیان اینکه ترافیک نمیه سنگین در محور کندوان حاکم است، گفت: تردد خودروها در محور کیاسر به صورت عادی در جریان است. مازندران دارای سه محور شریانی هراز، سوادکوه و کندوان است.

مرحله سوم محدودیت های نوروزی ترافیکی اعلام شد


مرکز مدیریت راه های کشور، مرحله سوم محدودیت های ترافیکی نوروزی را در اکثر راه های اصلی کشور اعلام کرد. به گزارش ایرنا، بر اساس اعلام مرکز مدیریت راه های کشور ،عبور و مرور انواع موتور سیکلت در ایام اجرای طرح نوروزی در تمامی آزاد راه ها و بزرگراه ها و محورهایی که ضرورت ایجاب می کند، ممنوع خواهد بود. در تمامی محورهای برون شهری در ایام فوق ممنوعیت و محدودیت ترافیکی برای انواع تریلر و کامیون اعمال می شود.

عبور و مرور انواع تریلر، کامیون و تانکرهای حامل مواد سوختی و فاسد شدنی از این امر مستثنی است و ممنوعیت تردد این قبیل از وسایل نقلیه تنها در راههایی اعمال می شود که مقررات یک طرفه شدن عبور و مرور در آنها اجرا می شود یاممنوعیت تردد در طول سال دارند.

** محورکرج - چالوس
- تردد انواع تریلر، کامیون و کامیونت کماکان در محور کرج - چالوس و بالعکس ممنوع است.
- تردد انواع وسایل نقلیه درمحور کرج - چالوس از ساعت 12 روزهای 13 تا 16 فروردین ماه 93 تا ساعت 3 بامداد روزهای بعد از کرج به سمت مرزن آباد ممنوع بوده و تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت 15 الی 3 بامداد در این روزها بعد از مرزن آباد به سمت کرج به صورت یک طرفه خواهد بود.
- تردد انواع وسایل نقلیه در محور کرج - چالوس از ساعت 17 تا 24 روز 12 فروردین ماه 93 از میدان امیر کبیر تا دهانه شمالی تونل کندوان در استان البرز برای تخلیه بار ترافیکی ممنوع است.

** محور هراز
- تردد انواع تریلر در محور هراز کماکان ممنوع است.
- تردد انواع کامیون و کامیونت به استثناء حاملین مواد سوختی و فاسد شدنی از ساعت 12 روز دوشنبه 11 فروردین ماه تا 12 ظهر روز شنبه 16 فروردین ماه 93 از تهران به آمل و بالعکس ممنوع است.
- تردد انواع وسایل نقلیه در محور هراز از ساعت 13 روزهای 14 و 15 فروردین ماه الی یک بامداد روزهای بعد از رودهن به آب اسک ممنوع بوده و تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت 15 روزهای فوق الی یک بامداد روزهای بعد ازآب اسک تا رودهن محدوده مشاء به صورت یک طرفه خواهد بود.

** محورهای فیروز کوه ، قدیم قزوین - رشت و قدیم ساوه - همدان
- تردد انواع تریلر و کامیون به استثناء حاملین مواد سوختی و فاسدشدنی از ساعت 12 روز گذشته 11 فروردین ماه تا ساعت 12 ظهر شنبه 16 فروردین ماه 93 در محورهای فیروز کوه ، قدیم قزوین - رشت و قدیم ساوه - همدان ممنوع است.

** محور های سلفچگان - قم ، جاده قدیم کاشان - قم و جاده قدیم تهران - قم
- تردد انواع تریلر و کامیون به استثناء حاملین مواد سوختی و فاسد شدنی از ساعت 7 الی 24 روز های 13، 14 و 15 فروردین ماه 93 در محور های سلفچگان - قم ، جاده قدیم کاشان - قم و جاده قدیم تهران - قم ممنوع است .

** محورهای اردبیل و آستارا
- تردد انواع تریلر و کامیون به استثناء حاملین مواد سوختی و فاسد شدنی از ساعت 7 الی ساعت 24 روزپهای 12، 13 ، 14 و 15 فروردین ماه 93 در محور های اردبیل -آستارا، اردبیل - سراب ، خلخال به اسالم، سرچم ، مشهد - قوچان- مشهد - نیشابور - سبزوار - چمن بید - بجنورد - شیروان ، بانه - سقز - سنندج ، مریوان - سنندج، گلوگاه - گرگان - جنگل گلستان - چمن بید ، گچساران - بهبهان ، گچساران - نورآباد و یاسوج - بابا میدان، بندر عباس - سیرجان ، ایذه - شهرکرد و سیرجان بافت و بالعکس ممنوع است.

** محورهای اصلی استان های بوشهر و اصفهان
تردد انواع کامیون های کمپرسی حامل سنگ و مصالح ساختمانی از ساعت 7صبح امروز ( سه شنبه12 فروردین ماه 93 )الی ساعت 24 روز جمعه 15 فروردین ماه 93 درمحورهای اصلی استان های بوشهر و اصفهان ممنوع است.

** محور یزد - طبس و بالعکس
- تردد انواع تریلر و کامیون به استثناء حاملین مواد سوختی و فاسدشدنی از ساعت 7 روزگذشته ( 11 فروردین ماه) تا ساعت 24 روز جمعه مورخ 15 فروردین ماه 93 در محور یزد - طبس وبالعکس ممنوع است.

** محور زابل - زاهدان
- تردد انواع تریلر و کامیون به غیر از حاملین مواد سوختی و فاسد شدنی از ساعت 5 الی 22 روز چهارشنبه مورخ 13 فروردین ماه 93 از تمام محورهای اصلی استان سیستان وبلوچستان ممنوع است.

** محدودیت های جابجایی محمولات ترافیکی
- جابجایی محمولات ترافیکی که از قبل پروانه عبور دریافت کرده اند از روز سه شنبه 27 اسفند 92 تا پایان پنجم فروردین و همچنین از 12 فروردین تا پایان روز جمعه 15 فروردین ممنوع است.
همچنین برای روزهای ششم، هفتم ، 10 و 11 فروردین صرفا محموله های ترافیکی اضطراری دارای ضرورت ملی بر اساس تشخیص مرجع صادرکننده، مجوز عبور محموله می گیرند.

محورهایی که ممنوعیت انواع وسیله نقلیه باربری در آنها انجام می شود رفت و آمد وسایل نقلیه از ساعت 24 تا 7 صبح روز بعد در این جاده ها مجاز است مگر اینکه به علت مسایل فنی و ترافیکی با تشخیص رییس پلیس راه استان امکان تردد وسیله نقلیه موقتا وجود نداشته باشد.

- ورود تمامی خودروهای ترانزیت حمل مواد سوختی به داخل کشور از روز سه شنبه 27 اسفند 92 تا ساعت 7 روز سه شنبه 5 فروردین و همچنین از ساعت یک بامداد روز 12 فروردین تا ساعت 24 روز 15 فروردین ماه ممنوع است. این در حالیست که این خودروها در سایر ایام محدوده زمانی نوروز صرفا در ساعات روز مجاز به تردد هستند و در ساعات شب باید در محل های ایمن بین راهی توقف کنند.