به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۳:۳۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۸/۱۷ ساعت ۱۷:۳۹
کد مطلب : ۳۶۸۲۵۵

مصرف این مکمل مغز را جوان‌تر می‌کند

مصرف این مکمل مغز را جوان‌تر می‌کند
گره علمی:نتایج تحقیقی نشان داد که مصرف روزانه مولتی ویتامین زوال شناختی را تا ۶۰ درصد کند خواهد کرد.
مصرف مولتی ویتامین برای کسانی که از بیماری‌های قلبی عروقی رنج می‌برند نیز مفید بود. افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی عروقی بیشتر در معرض خطر ابتلا به اختلالات شناختی هستند.پروفسور لورا دی بیکر، محقق ارشد این تحقیق گفت: نیاز فوری به مداخلات ایمن و مقرون به صرفه برای محافظت از شناخت افراد مسن وجود دارد.

نتایج این تحقیق حاصل مطالعه‌ای بر روی بیش از ۲۰۰۰ نفر بالای ۶۵ سال است.در این مطالعه اثرات یک مولتی ویتامین در مقابل یک گروه کنترل همچنین عصاره کاکائو مورد آزمایش قرار گرفت.پروفسور بیکر اظهار کرد: مطالعه ما نشان داد که اگرچه عصاره کاکائو بر روی شناخت تأثیر نمی‌گذارد اما مکمل‌های روزانه مولتی ‌ویتامین ‌مینرال منجر به بهبود شناختی معنی‌دار آماری می‌شوند.

این اولین شواهد از مزایای شناختی در یک مطالعه طولانی‌مدت بزرگ در مورد مکمل‌های مولتی ویتامین در افراد مسن است.برای عملکرد سالم بدن و مغز به چندین ریز مغذی نیاز داریم که ممکن است افراد مسن کمبود داشته باشند.

این مورد ممکن است یافته‌های مطالعه را توضیح دهد اما پروفسور بیکر محتاط است به عقیده وی برای اینکه مصرف روزانه مکمل‌های مولتی ویتامین را برای جلوگیری از زوال شناختی توصیه کنیم هنوز خیلی زود است.در حالی که این یافته‌های اولیه، امیدوارکننده هستند، تحقیقات بیشتری در گروه بزرگتر و متنوع‌تری از افراد مورد نیاز است. همچنین نیازمند تحقیقات بیشتر برای درک بهتر این‌که چرا مولتی ویتامین ممکن است برای افراد مسن‌تر مفید باشد لازم است.
مرجع : بهداشت نیوز
برچسب ها: مغز
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها