به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۱:۰۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۸/۱۷ ساعت ۲۲:۱۸
کد مطلب : ۳۶۸۲۷۳

به لطف مسی: بارسا موفق‌ترین باشگاه در کسب کفش طلا

به لطف مسی: بارسا موفق‌ترین باشگاه در کسب کفش طلا
گروه ورزشی: کفش طلا جایزه‌ای است که هر ساله به بهترین گلزن لیگ‌های اروپایی در طول یک فصل اهدا می‌شود. کفش طلای فصل گذشته به روبرت لواندوفسکی تعلق گرفت که با پیراهن بایرن مونیخ 35 گل به ثمر رسانده بود.
این مهاجم لهستانی در حال حاضر با پیراهن بارسلونا بازی می‌کند. باشگاهی که بازیکنانش در گذشته آمار درخشانی در کسب این جایزه داشته‌اند. اما رئال مادرید، رقیب سنتی بارسا در اسپانیا هم در این زمینه با کاتالان‌ها رقابت می‌کند. ولی سوال اینجا است که کدام یک از این دو تیم در زمینه فتح کفش طلا نسبت به هم برتری دارند؟
روی هم‌رفته بازیکنان رئال و بارسا دوازده بار فاتح کفش طلا شده‌اند. ولی تعداد کفش طلاهای به دست آمده توسط بازیکنان بارسا بیشتر از رئالی‌ها بوده است. بارسا هشت بار این جایزه را در دست بازیکنانش دیده و سهم رئال مادرید از کفش طلا چهار بار بوده است. بارسا نه تنها در این زمینه رئال را پشت سر گذاشته بلکه تعداد کفش‌طلاهایش از همه باشگاه‌های دیگر هم بیشتر بوده است.


مسی، موفق‌ترین بازیکن بارسا با 6 کفش طلا
از هشت کفش طلای تاریخ بارسلونا شش کفش طلا توسط لیونل مسی به دست آمده است. ابرستاره آرژانتینی این جایزه را در سالهای 2010، 2012، 2013، 2017، 2018 و 2019 به خود اختصاص داد. دو کفش طلای دیگری که بازیکنان بارسلونا به دست آوردند جوایزی بود که در سال 1997 به رونالدو نازاریو تعلق گرفت و در سال 2016 توسط لوئیس سوارز فتح شد. البته سوارز یک بار دیگر هم این جایزه را در سال 2014 به خود اختصاص داد که آن زمان بازیکن لیورپول بود.
اما در رئال مادرید از چهار کفش طلای این باشگاه 3 مورد در اختیار کریستیانو رونالدو قرار دارد. کریستیانو در سالهای 2011، 2014 و 2015 فاتح کفش طلا بود. البته او یک بار دیگر هم در سال 2008 کفش طلا را به خود اختصاص داد که آن زمان بازیکن منچستریونایتد بود. دیگر کفش طلای رئال مادرید را هوگو سانچس در سال 1990 به دست آورد.

به جز رئال مادرید و بارسلونا تنها سه باشگاه اسپانیایی دیگر فاتح کفش طلا شده‌اند. دیه‌گو فورلان برای دو باشگاه ویارئال و اتلتیکو مادرید کفش طلا گرفته و روی ماکای هم زمانی که بازیکن دپورتیوو لاکرونیا بود این جایزه را به خود اختصاص داد.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها