کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

غول جدید تسلا به بازار می‌آید

18 آبان 1401 ساعت 10:39


گروه اقتصادی: اخبار و شایعات حکایت از آن دارد که موتور خودروی برقی جدید «تسلا مدل استاندارد Y چهار چرخ متحرک» از سلول‌های باتری استوانه‌ای ۴۶۸۰ نیرو می‌گیرد.به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از موتور۱، خودروهای برقی جدید تسلا یا نسخه‌های جدید مدل‌های موجود همیشه سوژه‌های خبری داغ هستند و مدل  Y  این خودرو نیز از این قاعده مستثنی نیست. 

به گزارش سایت تسلاراتی، تسلا در حال آماده‌سازی یک نسخه جدید و پایه مدل Y برای سال ۲۰۲۳ است، این خودروی جدید برقی دارای یک پیکربندی چهار چرخ متحرک است که توسط سلول‌های باتری استوانه‌ای نوع ۴۶۸۰ تغذیه می‌شود. این خودرو در تگزاس تولید خواهد شد.گمانه‌زنی‌ها برای تولید این خودروی جدید برقی بر اساس تأییدیه ارائه شده به تسلا از سوی آژانس حفاظت از محیط زیست (EPA) برای تولید تولید سه نسخه از مدل Y برای سال ۲۰۲۳، انجام گرفته است:
مدل Y دوربرد چهار چرخ متحرک
مدل Yپرفورمنس ۴ چرخ متحرک
 مدل Y چهار چرخ متحرک
ماه گذشته، تسلا گواهی‌های انطباق را برای چندین مدل ۳، مدل X و مدل S دریافت کرد.تردید داریم که آیا این نشانه‌ای از تولید نسخه جدید در «محدوده استاندارد» مدل Y  است یا فقط نشانه‌ای از مدل جدید سال ۲۰۲۳ است. تسلا مدل Y موجود با پیشرانه ۴۶۸۰ از تگزاس است که بسیار قابل مقایسه با مدل Y برد بلند با موتور ۲۱۷۰ چهار چرخ متحرک ساخته شده در کالیفرنیا است.

اولین بار «تسلا مدل y چهار چرخ متحرک» را در مارس ۲۰۲۲ در پایگاه داده «ای پی ای» کشف کردیم و همانطور که بعد مشخص شد، این نسخه جدید بود که به باتری‌های ۴۶۸۰ مجهز بود و دارای برد ۲۷۹ مایل (۴۴۹ کیلومتر) بود. این نسخه هنوز در استودیوی طراحی آنلاین تسلا ظاهر نشده، اما اطلاعات آن به کارمندان این کمپانی ارائه شده است.

اگر بخواهیم درباره مشخصات خودروی جدید تسلا Y چهار چرخ ۴۶۸۰ بر اساس مشخصاتی که در سایت «ای پی ای» آمده گمانه زنی کنیم می‌توانیم به عنوان مثال به این مساله اشاره کنیم که خودروی جدید تسلا دارای ویژگی‌ها و مشخصاتی واقعا نزدیک به «تسلا مدل Y دور برد جهار چرخ متحرک» که تا ۳۳۰ مایل (۵۳۱ کیلومتر) برد را ارائه می‌دهد، است.

البته حدس می‌زنیم که هنوز خیلی زود است که بگوییم نسخه‌های پایه جدیدی در راه است یا خیر. تسلا ممکن است ترجیح دهد دو نسخه موجود برد طولانی چهار چرخ متحرک و پرفورمنس تولید شده در کالیفرنیا را حفظ کند و در مقطعی در سال ۲۰۲۳، این خودروساز می‌تواند رسما مدل Y چهار چرخ متحرک ۴۶۸۰ را از تگزاس به استودیوی طراح خودی اضافه کند.ذکر این نکته اهمیت دارد که به این مساله اشاره کنیم که این شرکت احتمالا به دلیل عرضه ناکافی باتری‌های نوع ۴۶۸۰، هم اکنون در حال تولید نسخه دوربرد چهار چرخ متحرک است.

در دسترس بودن گسترده تر تسلا مدل Y  چهار چرخ متحرک احتمالا تنها چیزی است که در کوتاه مدت انتظار می رود. پیش بینی می‌شود  در سال ۲۰۲۳ با چبران کمبود باتری و جبران محدودیت‌های مالی، شرکت  تسلا با موج جدیدی از سفارشات مواجه شود.


کد مطلب: 368333

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/368333/غول-جدید-تسلا-بازار-می-آید

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir