به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۴۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۸/۱۸ ساعت ۱۰:۵۹
کد مطلب : ۳۶۸۳۴۰

قیمت طلای جهانی ارزان شد

قیمت  طلای جهانی ارزان شد
گروه اقتصادی: قیمت هر اونس طلا با ۰.۲۴ درصد کاهش به ۱۷۰۸ دلار و ۳۱ سنت رسید.قیمت طلا بیش‌از ۲ درصد در روز سه‌شنبه افزایش یافت و از مرز ۱۷۰۰ دلار در هر اونس گذشت. این افزایش قیمت نتیجه پایین آمدن ارزش دلار و سود اوراق بهره خزانه‌داری آمریکا و همچنین برخی خرید‌های فنی بوده است، اما تمرکز بازار هنوز بر اطلاعات تورم آمریکاست که قرار است در انتهای همین هفته منتشر شود. قیمت هر اونس طلا پس‌از افزایش ۲ درصدی در روز گذشته، امروز با ۰.۲۴ درصد کاهش به ۱۷۰۸ دلار و ۳۱ سنت رسید.

قیمت طلا بیش‌از ۱۰۰ دلار در هر اونس نسبت‌به پایین‌ترین رقمی که هفته گذشته به آن رسیده بود یعنی ۱۶۱۵ دلار افزایش‌یافته است. تحلیلگران عقیده دارند انتظار آرام‌تر شدن روند افزایش نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا در ماه آینده، ارزش دلار را پایین آورده و باعث افزایش خرید طلا و نقره و بالا رفتن قیمت آن‌ها شده است.شاخص دلار ۰.۵ درصد کاهش یافته و به پایین‌ترین رقم طی ۲ هفته گذشته رسیده است، بدین‌ترتیب قیمت طلا برای دارندگان سایر ارز‌های دنیا ارزان‌تر شده است و تمایل برای خرید آن بالا رفته است. سود اوراق بهره خزانه‌داری آمریکا هم کاهش یافته است.

طبق گفته متخصصین بازار، طلا از مرز ۱۶۰۰ و بعد ۱۷۰۰ دلار گذشته و شکستن این مرز‌های فنی به‌معنی تقویت بیشتر آن است. شاخص قیمت مصرف‌کننده در آمریکا در روز پنجشنبه منتشر می‌شود و اقتصاددان‌ها انتظار کاهش نرخ تورم ماهانه و سالیانه را دارند، به‌این‌ترتیب از میزان افزایش نرخ بهره در اجلاس آینده بانک مرکزی آمریکا کاسته خواهد شد که به‌نفع سرمایه‌های مخاطره‌آمیز مخصوصاً طلاست.

از طلا همواره به‌عنوان پشتوانه‌ای ایمن در زمان تورم بالا یاد می‌شود، اما بالا رفتن نرخ بهره هزینه نگهداری آن را افزایش می‌دهد و تمایل برای خرید آن را پایین می‌آورد. شرکت‌کنندگان بازار همچنین بر نتایج انتخابات میان‌دوره‌ای آمریکا متمرکز شده‌اند. قیمت نقره امروز با ۰.۵۰ درصد کاهش به ۲۱ دلار و ۴۰ سنت رسید و پلاتین با ۰.۴۹ درصد افزایش ۱۰۰۶ دلار و ۹۹ سنت معامله می‌شود.
برچسب ها: قیمت طلا
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها