به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۰۳:۵۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۸/۱۹ ساعت ۱۸:۴۱
کد مطلب : ۳۶۸۵۸۳

بازار کاهشی آهن، فرصتی برای خرید ورق گالوانیزه

گروه کسب و کار:
بازار کاهشی آهن، فرصتی برای خرید ورق گالوانیزه
مجموعه آهن آلات آهن پخش یکی از مراکز فعال در زمینه فروش انواع آهن آلات است. این مجموعه با بررسی وضعیت بازار آهن همواره در تلاش است آهن آلات مصرفی صنایع را با نازلترین قیمت به فروش برساند. در سال‌های اخیر بازار کاهشی آهن، فرصتی برای خرید ورق گالوانیزه به وجود آورده است. در اینجا قصد داریم با این بازار و وضعیت ورق گالوانیزه بیشتر آشنا شویم. با ما همراه باشید.
بازار آهن در سال‌های اخیر تغییرات زیادی کرده است. تغییرات پی در پی  قیمت آهن، کلیه افرادی که در این بازار فعالیت می‌کنند را ترغیب به پیگیری اخبار مربوطه کرده است. قیمت محصولات آهنی همچون قیمت میلگرد، تیرآهن، پروفیل آهن، ورق گالوانیزه، میلگرد و … با تغییر بازار آهن دستخوش تغییراتی می‌شود. در ماه‌های اخیر قیمت آهن کاهش یافته و این موضوع فرصتی را برای خریداران آهن و ورق گالوانیزه فراهم کرده است، اما وضعیت بازار آهن همواره دچار تغییر بوده و بهتر است برای خرید ورق گالوانیزه برنامه ریزی داشته باشید.

ورق گالوانیزه
ورق گالوانیزه، آهنی است که با یک لایه محافظ از فلز روی، پوشانده شده است. از ورق گالوانیزه برای جلوگیری از قرار گرفتن آهن در معرض عوامل مخرب محیطی و نفوذ رطوبت استفاده می‌شود. هر دو طرف ورق فولادی می‌تواند این پوشش محافظ را دریافت کند. ورق فولادی گالوانیزه به دلیل استحکام کششی بالا، سادگی نصب، طول عمر بالا، مقاومت در برابر خوردگی و شرایط سخت به طور گسترده در بخش‌های مختلف تولیدی و صنایع مورد استفاده قرار می‌گیرد.
ورق فولادی گالوانیزه به دلیل وزن سبکی که دارد اغلب در پوشش پشت بام‌ها و سقف‌های شیروانی استفاده می‌شود. همچنین این ورق، پایه و اساس ساخت سوله‌ها، سیستم‌های تهویه اجباری، کانال‌ها، ناودان‌ها و … است و تقریباً هر جنبه از ساخت و سازهای صنعتی و مهندسی عمران را تشکیل می‌دهد. علاوه بر این‌ها ورق‌های گالوانیزه دارای مزایای دیگری هستن که در ادامه به آن اشاره کردیم.



خرید ورق گالوانیزه با قیمت مقرون به صرفه
گالوانیزه در مقایسه با سایر پوشش‌ها هزینه کلی کمتری دارد. اگر به دنبال صرفه‌جویی در هزینه‌های پروژه‌های ساختمانی هستید، استفاده از ورق گالوانیزه بهترین راه است. برخی از علل مقرون به صرفه بودن ورق گالوانیزه در ادامه آورده شده است:

●       عمر و دوام بالا
یکی از مهمترین مزایای فولاد گالوانیزه این است که بسیار بادوام تر از فولاد معمولی است. ورق گالوانیزه به محافظت از فولاد کمک می‌کند و احتمال خوردگی را کاهش می‌دهد.

●       تعمیر و نگهداری کمتر
یکی از دلایل خرید ورق گالوانیزه توسط صنعتگران نیاز کم آن به نگهداری است. فولاد گالوانیزه شده به مراتب بیشتر از مواد دیگر دوام می‌آورد و نیاز به نگهداری کمتری دارد. این باعث صرفه جویی در زمان و منابع شما در دراز مدت می‌شود.

●       سخت ترین نوع پوشش
پوشش گالوانیزه دارای ساختاری است که در برابر ضربه‌های حین حمل و نقل، نصب و سرویس مقاومت خوبی از خود نشان می‌دهد. در واقع ورق گالوانیزه یکی از سخت‌ ترین پوشش‌‌های موجود در بازار امروز است که به شما امکان می‌دهد در شرایط و موقعیت‌های آب و هوایی سخت از آن استفاده کنید.



کاهش قیمت ورق گالوانیزه
عوامل متعددی بر قیمت ورق گالوانیزه تاثیر دارد. عواملی مانند کارخانه تولید کننده، برند ورق گالوانیزه، حجم و اندازه، ضخامت، روش گالوانیزه شدن باعث افزایش یا کاهش قیمت ورق گالوانیزه می‌شود. از این رو حین خرید ورق گالوانیزه این عوامل را باید به خاطر داشت. می‌توان گفت قیمت دلار یکی از اساسی ترین عواملی است که بر قیمت ورق گالوانیزه اثر می‌گذارد.
کاهش قیمت دلار باعث کاهش صادرات می‌شود و همین امر باعث افزایش ورق گالوانیزه در بازار داخلی خواهد شد و در نهایت قیمت آن نیز کاهش پیدا می‌کند. با توجه به نوساناتی که در چند ماه گذشته در بازار به وجود آمده، ورق گالوانیزه کاهش قیمت چشمگیری داشته است. هرچند از سال ۲۰۱۵ تا کنون قیمت ورق گالوانیزه حدود ۳۵ درصد افزایش یافته ، اما این افزایش دائمی نبوده است و شاهد کاهش زیادی در قیمت گالوانیزه بوده‌ایم.

کلام آخر
در این مطلب سعی کردیم به وضعیت کنونی بازار کاهشی آهن و قیمت ورق گالوانیزه بپردازیم. البته باید بگوییم که پیش بینی وضعیت این بازار به طور دقیق ممکن نیست و احتمال دارد هر لحظه با افزایش یا کاهش قیمت در آن مواجه شوید. خوشبختانه کشور ما در زمینه تولید فولاد و ورق گالوانیزه بسیار موفق بوده است و کارخانه‌های بسیاری در زمینه تولید ورق گالوانیزه فعال هستند. مجموعه آهن پخش نیز از جمله مراکزی است که در زمینه تامین و توزیع آهن و مقاطع فولادی در کشور فعالیت دارد. این مجموعه می‌تواند آهن آلات مورد نیاز کلیه صنایع را در بالاترین کیفیت تهیه کرده و با قیمت مناسب به دست خریداران برساند.
 
 
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها