کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

بارش‌برف وباران‌دراین شهرها؛وضعیت هوای تهران

20 آبان 1401 ساعت 10:44


گروه جامعه: رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از بارش برف و باران در نوار غربی کشور و دامنه‌های جنوبی البرز و سایر نقاط کشور خبر داد.به گزارش ایسنا، صادق ضیاییان، درباره شرایط جوی کشور اظهار کرد: جمعه (۲۰ آبان) در نوار غربی کشور، دامنه‌های جنوبی البرز واقع در قزوین، البرز و تهران، غرب استان‌های اصفهان و فارس بارندگی گاهی رعدوبرق، وزش باد شدید موقت و در ارتفاعات و نقاط سردسیر بارش برف پیش‌بینی می‌شود. در شرق اردبیل، گیلان و غرب مازندران نیز بارش باران رخ می‌دهد. همچنین دراستان‌های کهگیلویه و بویر احمد، چهارمحال و بختیاری، جنوب اصفهان و لرستان، شمال و شرق خوزستان بارش شدت خواهد داشت.

وی ادامه داد: شنبه(۲۱ آبان) از شدت بارش در این مناطق کاسته شده و در استان‌های ساحلی خزر، برخی مناطق در استان‌های واقع در غرب، جنوب غرب، مرکز، شرق و شمال شرق رگبار باران گاهی وزش باد پیش‌بینی می‌شود.
به گفته رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا یکشنبه(۲۲ آبان) در شرق دریای خزر، شمال شرق، ارتفاعات کرمان، یزد و هرمزگان و ارتفاعات زاگرس مرکزی در استان‌های مرکزی، قم، لرستان و چهارمحال وبختیاری بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: دوشنبه(۲۳ آبان) بارندگی در ارتفاعات استان‌های کرمان و هرمزگان دور از انتظار نیست و در سایر مناطق جوی آرام همراه با آسمان صاف مستقر خواهد شد.ضیاییان گفت: سه شنبه (۲۴ آبان) با گذر موج تراز میانی از نوار شمالی کشور به‌تدریج در غرب سواحل دریای خزر ابرناکی و بارش پیش‌بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده نیز اظهار کرد: آسمان تهران فردا (۲۱ آبان) نیمه ابری و گاهی بارش پراکنده و وزش باد به‌تدریج کاهش ابر و اواخر وقت وزش باد با حداقل دمای ۷ و حداکثر دمای ۱۶ و روز یکشنبه (۲۲ آبان) صاف تا قسمتی ابری و گاهی وزش باد با حداقل دمای ۶ و حداکثر دمای ۱۶ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.ضیائیان در پایان گفت: طی امروز و فردا (۲۰ و ۲۱ آبان) بندرعباس با دمای ۳۲ درجه سانتیگراد گرمترین و  بجنورد با دمای ۱- درجه سانتیگراد سردترین مرکز استان کشور است.


کد مطلب: 368658

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/368658/بارش-برف-وباران-دراین-شهرها-وضعیت-هوای-تهران

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir